PRIVREMENI SMJEŠTAJ

Vrtoglav trošak: Najam za zagrebačku Gruntovnicu u Sky Officeu gotovo 280.000 kuna mjesečno?

04.01.2019 u 18:21

Bionic
Reading

Ministarstvo pravosuđa potvrdilo je u petak da će se Zemljišnoknjižni odjel Općinskog građanskog suda u Zagrebu, tzv. Gruntovnica, preseliti sa sadašnje lokacije u zgradi Nacionalne i sveučilište knjižnice (NSK) u poslovnu zgradu Sky Office Zagreb, uz najamninu od devet eura po četvornom metru poslovnog prostora, uvećano za PDV. S obzirom na planiranu kvadraturu najma - 3357 kvadrata uredskog i 810 kvadrata skladišnog prostora, uz pet parkirnih mjesta - ispada da će mjesečni najam iznositi najmanje 225.000 kuna ili gotovo 280.000 kuna uključujući skladišta, bez PDV-a

Gruntovnica se morala iseliti iz zgrade NSK do kraja 2018. godine odlukom Vlade, koja je odlučila da će upravo u tom zdanju - u neposrednoj blizini Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog, spomenika predsjedniku Franji Tuđmanu i znamenitih fontana gradonačelnika Milana Bandića - biti 'stožer' hrvatskog predsjedanja Vijećem Europske unije. U okviru NSK izgradit će se, naime, veliki Kongresni centar s čak tri ulaza za protagoniste i promatrače skupova EU-a: za VIP sudionike, 'obične' delegate i predstavnike medija, što je i jedan od zahtjeva Tajništva Vijeća Europske unije.

Odluku o utvrđivanju NSK jednim od središnjih prostora za provedbu aktivnosti predsjedanja Hrvatske EU-om u prvoj polovici 2020. godine Vlada je donijela na sjednici u srpnju 2018. Tom odlukom Ministarstvo državne imovine i Ministarstvo pravosuđa bili su zaduženi za to da do 31. prosinca premjeste Gruntovnicu iz prostorija NSK, no taj rok nije poštovan.

Na pitanje tportala u kojoj je fazi iseljenje Gruntovnice, iz Ministarstva pravosuđa odgovaraju da su krajem prosinca 2018. zaprimili od Ministarstva državne imovine pozitivno očitovanje za zakup poslovnog prostora u zgradi Sky Office. Za sklapanje ugovora o zakupu potrebna je i odluka Vlade o davanju suglasnosti Ministarstvu pravosuđa za preuzimanje obveza na teret sredstava državnog proračuna u razdoblju od 2019. do 2022. godine, koju treba pripremiti Ministarstvo financija.

'Po donošenju navedene odluke, Ministarstvo pravosuđa sklopit će ugovor o zakupu poslovnog prostora u Ulici R.F. Mihanovića 8 s društvom Officium partner d.o.o., a iznos mjesečnog zakupa poslovnog prostora iznosit će cca 9 €/m2 uvećano za PDV, s rokom najma od tri godine i rokom useljenja tri mjeseca od potpisa ugovora i dostave izvedbenog projekta (rasporeda)', navode u Ministarstvu pravosuđa.

Sky Office odjenuo Mandžukićev dres Izvor: Promo fotografije / Autor: Hrvatski Telekom

Prema informacijama Telegrama, planira se zakupiti 3357 kvadrata uredskog i oko 810 kvadrata skladišnog prostora, plus pet parkirnih mjesta, iz čega proizlazi da bi najam uredskog prostora stajao oko 225 tisuća kuna mjesečno bez PDV-a, a ako se tome pridoda skladišni prostor po istoj cijeni, najam iznosi gotovo 280 tisuća kuna.

Trajni problem smještaja Gruntovnice Ministarstvo pravosuđa planira riješiti kroz projekt Dodatno financiranje implementacije integriranog sustava zemljišne administracije (DF IISZA projekt), a određeno je da nova lokacija bude budući Trg pravde u Zagrebu, na lokaciji bivše vojarne omeđene Ilicom, Selskom, Cankarevom i Prilazom baruna Filipovića.

  • +6
Projekcija Franje Tuđmana na fontanama ispred NSK Izvor: Cropix / Autor: Goran Mehkek

'Na navedenoj lokaciji smješteni su Općinski kazneni sud, Općinsko državno odvjetništvo - Kazneni odjel, sobe za ispitivanje Županijskog državnog odvjetništva te arhive sudova. Zemljišnoknjižni odjel Općinskog građanskog suda u Zagrebu premjestio bi se u zgradu konjušnice koja je izgrađena 1903. godine i dio je povijesne urbane cjeline Grada Zagreba, pod zaštitom konzervatorske struke', navode u Ministarstvu, dodajući da je zgrada smještena uz južni rub parcele budućeg Trga pravde uz ulicu Prilaz baruna Filipovića.

Trenutno je u pripremi natječaj za ugovaranje savjetničkih usluga projektanta radi obavljanja svih istražno-tehničkih radova te izrade idejnog i glavnog projekta za pokretanje radova na rekonstrukciji zgrade. Natječaj bi trebao biti proveden početkom 2019. godine dok je rok za izvođenje savjetničkih usluga osam mjeseci. Rok za realizaciju građevinskih radova i opremanje zgrade prema planu nabave projekta DF IISZA je travanj 2021. godine.