MINISTRI NA SLAVONSKIM GRADILIŠTIMA

Vrdoljak: Doveo sam Hajdaša da demantira glasine

  • Autor: Goran Flauder
  • Zadnja izmjena 30.07.2012 14:34
  • Objavljeno 30.07.2012 u 14:03
Bubalo, Vrdoljak i Hajdaš-Dončić na gradnji južne obilaznice

Bubalo, Vrdoljak i Hajdaš-Dončić na gradnji južne obilaznice

Izvor: tportal.hr / Autor: Goran Flauder

Gradilište mosta na koridoru 5C kod Osijeka, koji će autocestom spojiti Mađarsku s BiH, te paralelnog kolnika Južne obilaznice oko grada u dužini 13,2 km, obišli su danas ministri Siniša Hajdaš-Dončić i Ivan Vrdoljak. Tako su demantirali predbacivanja o Vladinom zapostavljanju istočne Slavonije i zaustavljanju gradnje mosta, što su posljednjih mjeseci dolazila iz redova HDSSB-a, vladajuće stranke u Osijeku i Osječko-baranjskoj županiji

'Svašta na plotu piše, ali istina je u gotovo milijardu kuna koje se ulažu u gradilište mosta, 165 milijuna kuna u dogradnju osječke obilaznice te stotinama milijuna kuna vrijednih natječaja Hrvatskih voda i komunalnih poduzeća u vodnim projektima i cestama. Istina je i u odluci Vlade o dodjeli zemljišta gradu Osijeku vrijednog 80 milijuna kuna, ali morali smo doći kako biste svi vidjeli da se to uistinu događa. Zato sam zamolio ministra Hajdaš-Dončića da dođe u Osijek i ukaže na poluistine i neozbiljnosti koje se pojavljuju zadnjih mjeseci', obrazložio je Vrdoljak današnji posjet Osijeku.

Marko Mrkonjic/PIXSELL

Marko Mrkonjic/PIXSELL

Izvor: Pixsell / Autor: Marko Mrkonjic/PIXSELL

Da radovi na 2.507 metara gradilišta mosta ni u jednom trenutku nisu stali i da se radi u skladu s isplaniranom dinamikom, potvrdio je prvo ministar Vrdoljak, a potom je to priznao i osječki gradonačelnik i potpredsjednik HDSSB-a, Krešimir Bubalo.

Bubalo je polovicom svibnja žestoko napao Vladu zbog 'zaustavljanja radova na gradnji mosta' i to iskoristio kao još jedan 'dokaz' zapostavljanja Slavonije i Baranje. Danas ničim nije pokazao stid zbog lažnih optužbi niti se javno ispričao zbog toga, premda je sve vrijeme stajao pored ministra Vrdoljaka, svog bivšeg zamjenika na čelu grada, kušajući njegovu jezikovu juhu.

'Važno je da južna obilaznica i koridor idu zacrtanom dinamikom kao što je definirano i planom građenja i ugovora s izvođačima. Još je potrebno izvlastiti pojedine zemljišne čestice na trasama u Baranji, kako bi se mogla graditi autocesta', rekao je Bubalo mrtav-hladan.

Autocesta do Mađarske 2016. godine

Autocesta Koridoru 5C do mađarske bi granice trebala stići najkasnije početkom 2016. godine ako Mađari izgrade svoj preostali dio. Stručne skupine dviju zemalja upravo dogovaraju dodirne točke dionice, a o spajanju autocesta razgovara i međuresorna komisija s kolegama iz BiH.

'Nadam se da ćemo uspješno s EBRD-om završiti krug pregovora oko izgradnje mosta Svilaj, čime bi Hrvatska ispunila svoju obvezu i izgradila taj dio koridora. U razgovoru s kolegom Hadžićem, ministrom prometa BiH, vidio sam da namjeravaju ubrzati radove na svojoj dionici koridora 5C, što je njihova glavna gospodarska žila kucavica. Nama je Luka Ploče jedan od najvažnijih resursa, a bez gospodarstva BiH i ulaska u srednju Europu ne može biti konkurentna na globalnom tržištu prijevoza', rekao je Hajdaš-Dončić i za petak najavio predstavljanje plana restrukturiranja Hrvatskih autocesta i Autoceste Rijeka - Zagreb, kada će prikazati koje će se dionice graditi, a koje će biti zamijenjene brzim cestama.

Dražen Guštin, predsjednik Uprave Hrvatskih autocesta, kao najveći problem s mostom istaknuo je njegovu dugu gradnju koja će trajati do kraja 2013. godine.

'Ona je morala početi ranije, kako bismo pripremili dionicu autoceste do Belog Manastira. Već imamo građevinsku dozvolu za to i ključno je da u sljedećih godinu dana ostvarimo predradnje oko pribave kamenog materijala, s obzirom na to da je u Baranji to najveći problem, kako bismo 2014. krenuli s gradnjom te dionice i završili je do početka 2016. godine. Pregovaramo s Hrvatskim vodama o iskorištavanju njihovih kapaciteta iz Drave, a oni bi mogli radove iskoristiti za popravak svojih plovnih mogućnosti, jer radi se o 2,7 milijuna prostornih metara šljunka i pijeska', pojasnio je.

Najopterećenija dionica državne ceste D2

Južna obilaznica Osijeka najopterećenija je dionica državne ceste D2 u Osječko-baranjskoj županiji, koja povezuje istok i zapad Hrvatske. Intenzitet i struktura prometa na dijelu ceste kroz Osijek nametnuli su potrebu dogradnje još jednog kolnika, od čvorišta s autocestom A5 do čvorišta Tenja.

Na postojećoj trasi izgrađeno je pet čvorišta na kojima su već predviđeni otvori u nadvožnjacima, a predviđena je izgradnja još jednog čvorišta na križanju s Vinkovačkom ulicom, čime će se smanjiti prometna opterećenost Trpimirove ulice i Ulice bl. L. Mandića te građanima industrijske četvrti omogućiti brzi pristup obilaznici. Rok izvedbe je 30 mjeseci počevši od rujna 2011. godine.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi