OTPAO MU MOTOR ZA HLAĐENJE

Vlak se raspao zbog starosti!

03.01.2010 u 15:04

Bionic
Reading

Samo 13 dana nakon što se putnički vlak na zagrebačkom Glavnom kolodvoru zabio u betonski odbojnik, pri čemu je ozlijeđeno 59 putnika, danas je u 5.45 sati u Novskoj iz tračnica iskočila elektromotorna garnitura. Tri putnika, strojovođa i kondukter u vlaku za Jasenovac, Hrvatsku Dubicu i Sunju, koji je krenuo s novljanskog kolodvora u nedjelju u 5.44 sati, imali su iznimnu sreću. Samo što je vlak krenuo, osjetilo se da nešto nije u redu

Na osamdesetak metara od polaznog perona, pri brzini od 15-ak km/sat, nosač motora za hlađenje je puknuo, motor je pao, a vagon se 'nasukao' s podignutim prednjim krajem koji je iskočio iz tračnica i povukao još jedan vagon.

Da se to dogodilo pri većoj brzini... Sreća je i da vlak nije zatvorio promet kroz kolodvor Novska bitan za vezu istoka i Zagreba. Na barem jednom vagonu iskrivljeno je podvozje.

'Ovo su mađarci, vagoni proizvedeni 1978. godine', kazao nam je Ivan Semenjuk, zamjenik šefa prometne sekcije Zagreb, a Antun Pauk, pomoćnik šefa novljanskog kolodvora, ističe kako pravilnik propisuje redovito održavanje i pregled tehničke ispravnosti vagona. Ali, neki od željezničara dali su naslutiti kako održavanje nije sjajno. Nije baš uobičajeno da se podvozje raspada za vožnje.

U HŽ-u kažu kako je vlaku pri izlasku iz kolodvora Novska otpao motor ventilatora, veličine onog u perilici rublja, koji je inače zavaren za tzv. sanduk vlaka. Iako je taj prigradski vlak danas prije polaska pregledan, što je obvezna procedura, ipak se dogodila nezgoda. Nenad Mrgan, predsjednik Sindikata strojovođa, kaže kako su posljednje nesreće rezultat lošeg održavanja. Vlak koji je danas iskočio iz tračnica, tvrdi Mrgan, posljednji je put na obuhvatnom pregledu bio prije 10 godina!

'Na tim velikim pregledima provjeravaju se i motori ventilatora. Problem je što su radi štednje doneseni novi pravilnici prema kojima su rokovi pregleda produljeni s osam na deset godina', rekao je Mrgan.

'Apsolutno se nešto mora promijeniti u održavanju vlakova. Potrebne su i kadrovske promjene, odnosno treba zaposliti inženjere u radionicama za pregled vlakova', poručio je Mrgan.