nova poskupljenja

Spremaju se više cijene od ožujka; evo čiji bi proizvodi mogli poskupjeti

21.02.2023 u 20:20

Bionic
Reading

Trgovci su dobili oko 70 novih cjenika koje su im poslali razni distributeri ili proizvođači za poskupljenja koja bi trebala stupiti na snagu od 1. ožujka

To se uglavnom odnosi na poznate brendove multinacionalki, poput Nestlea, Kraft Fooda, Coca Cole ili L‘Oreala, a ne na osnovne živežne namirnice, rekli su za Jutarnji list trgovci.

Ivica Katavić, predsjednik Nadzornog odbora KTC-a i Martin Evačić, direktor NTL-a potvrdili su za Jutarnji list kako zasad za ožujak nemaju novih cjenika domaćih proizvođača hrane. Što se tiče spomenutih 70-ak cjenika, Katavić kaže da to ni izbliza neće izgledati kao lani, kad je bilo skokova cijena od 20, 30 ili 40 posto, nego očekuje da će poskupljenje biti do 10 posto.

Jutarnji je pitao trgovce imaju li mogućnost pregovora s distributerima stranih brendova, ili proizvođačima koji su prisutni na domaćem tržištu, kako bi odustali ili odgodili poskupljenja, kao što rade ili se trude raditi veliki lanci na drugim tržištima, o čemu pišu strani mediji.

Obojica su odgovorila kako nastoje pregovarati, da su neke cjenike ranije uspjevali odgoditi, ali da zapravo domaći trgovci nemaju potrebnu snagu jer je Hrvatska premalo tržište da bi išta mogla uvjetovati multinacionalkama. Sada se pak u te pregovore pokušava ubaciti država, odnosno Ministarstvo gospodarstva, kako bi ishodili odgodu. Katavić, koji je ujedno i predsjednik Udruženja trgovaca pri HGK-u je rekao kako su poslali popis dobavljača prema Ministarstvu gospodarstva gdje su im rekli da će pokušati razgovarati s tim komapnijama. Općenito gledano, smatra da bi predstojeće poskupljenje moglo označiti zapravo i kraj vala poskupljenja.

Evačić, koji je i predsjednik HUP-ove udruge trgovaca, procjenjuje da bi prosječna hrvatska potrošačka košarica mogla poskupjeti u ožujku maksimalno 3-4 posto. Tu košaricu čine, kako nam objašnjava, osnovne živežne namirnice, pa grickalice, keksi, alkohol te higijenskih potrepština i sredstava za čišćenje, odnosno proizvodi koji su obično u prvih 100 artikala u prodaji unutar svakog trgovačkog lanca.

On ujedno napominje da su u Hrvatskoj cijene ulja, brašna, mlijeka, pilećeg mesa i drugog išle dolje, a ta roba neće poskupljivati ni u ožujku.

'Od hrane će ići gore prvenstveno ona koju proizvode neke multinacionalke', naglašava.