hrvati biraju inozemstvo

Tročlanoj obitelji će za osam dana na Hvaru trebati 3100 eura - i to samo za hotel

24.05.2025 u 10:55

Bionic
Reading

Prošle godine najviše posjetitelja stiglo je iz Njemačke, a broj dolazaka i noćenja ostao je približno na istoj razini kao i prije 2019. godine, unatoč tome što je Hrvatska postala jedna od najskupljih destinacija na Mediteranu

Prošle godine Hrvati su za putovanja potrošili gotovo dvije i pol milijarde eura.

"Ove godine planiramo Francusku, Pariz. Izostavit ćemo Jadran", izjavila je Dijana iz Zagreba. Draženka iz Zagreba također ističe, "Mi imamo neke prijatelje pa odemo na ljetovanje, a sad da moraš platit smještaj, apartmani su po 120 – 150 eura, pa tko to može platiti? Mislim, netko može, ali većina ne". "Kvaliteta u odnosu na cijenu nije tu. Kad gledamo ostale zemlje i kad se usporedimo, malo bi se ipak trebali smiriti i doći sebi", dodao je Egon i Zagreba, prenosi RTL.

Tri tisuće eura za tročlanu obitelj na Hvaru

Povećana potražnja za ljetovanjima u inozemstvu postala je očigledna, što potvrđuju i izvještaji turističkih agencija. Grčka je najtraženija destinacija, a slijede Tunis, Egipat, Turska i dijelomično Španjolska.

"Od hrvatske obale, Dalmacija je najtraženija, s naglaskom na hotele do tri zvjezdice", kaže Tomislav Kero, komercijalni direktor u putničkoj agenciji.

Za obitelj s tri člana, prosječna cijena noćenja u hotelu s četiri zvjezdice na Hvaru u srcu sezone, uključujući prijevoz i doručak, bit će oko 3100 eura. U isto vrijeme, za osam dana na Rodosu u Grčkoj, s prijevozom i smještajem, trošak će biti oko 2400 eura.

'Morali smo podići cijene'

"Morali smo podići cijene u određenom postotku, jer su plaće porasle, a to je utjecalo na troškove radne snage", objašnjava Toni Urović, vlasnik kampa u Istri. Stjepan Dunatov, vlasnik hotela i lanca restorana, dodaje: "Nitko ne povećava cijene drastično iz jednostavnog razloga - morate osigurati plaće svima."

Iako potrošnja stranih turista opada za deset posto, ministar turizma, Tonči Glavina, ponovno poziva na razum pri formiranju cijena. "Više od 50 posto gostiju odabrat će svoju destinaciju temeljem cijene i kvalitete, dakle, glavni motiv za dolazak je konkurentnost i cijene", kaže ministar.

Moramo stabilizirati cijene

Iako su brojke o dolascima turista još uvijek optimistične, važno je da Hrvatska ne naruši tu sliku. "Cijene u privatnom smještaju su rasle posljednjih godina, pa ne očekujemo veće povećanje ove godine. Mislim da u ovom trenutku cijena ne smije biti prepreka dolasku gostiju. Moramo stabilizirati cijene ne samo u privatnom smještaju, već i u cijeloj ponudi izvanpansionskih usluga", izjavila je Barbara Marković, predsjednica Hrvatske udruge obiteljskog smještaja.

Iako ljepota obale i gostoprimstvo svakako igraju važnu ulogu, ovogodišnja turistička sezona bit će u velikoj mjeri uvjetovana cijenama.