VOJNI PRESTIŽ

Tko ima bolji nosač zrakoplova: Kina, Japan ili Indija?

07.10.2013 u 07:33

  • +2

Kineski nosač zrakoplova

Izvor: Pixsell / Autor: *nepoznat*

Bionic
Reading

Posjedovanje nosača zrakoplova postalo je znak vojnog prestiža u Kini, Indiji i Japanu. Nosači zrakoplova su skupi za izgradnju, logistički kompleksni za rad i skupi u slučaju obrane. Vojni analitičari kažu da ih više vrijedi samo posjedovati, nego koristiti, piše CNN

Kineski ponos je nekadašnji ukrajinski nosač zrakoplova koji datira iz sovjetskog perioda. Taj admiralski brod, simbol pomorskih težnji Pekinga, prvi put je isplovio u kolovozu 2011. Zatim je izveo desetak pokusnih zadaća na moru. Kinezi su ga kupili kao staro željezo, a zatim ga potpuno modernizirali. Najavili su i da namjeravaju graditi još jedan nosač zrakoplova koji bi bio veći od ovoga.

Indija je, pak, lansirala svoj prvi nosač zrakoplova vlastite proizvodnje u nastojanju da modernizira svoju vojnu opremu koju je dijelom kupovala od Sovjetskog Saveza, utrkujući se s drugim velesilama Azije - Kinom i Japanom.

Indijski nosač zrakoplova

I Japan, čija mornarica službeno služi samo samoobrani, kontroverzno je predstavio razarač helikoptera, ali Kina tvrdi da im opasno nalikuje na nosač zrakoplova, piše CNN.

Japanski razarač helikoptera

Skupo pomodarstvo

Željeti i trebati nosač zrakoplova dvije su posve različite stvari, naglašavaju analitičari. Ovaj najnoviji 'must have' komad vojne opreme u Aziji može bit skup za izgradnju, logistički kompleksan za upravljanje i skup u slučaju obrane, kako tvrde neki analitičari, ali i dalje slovi kao jedan od najvećih prestiža vojne snage neke nacije, piše CNN.

Samo 20 nosača zrakoplova aktivno je u cijelom svijetu, a američka mornarica ima ih 10.

Dok Indija, Kina i Japan možda imaju duboke džepove, nedostaje im tehnologija i vojna infrastruktura potrebna za izgradnju 'plutajućeg grada', piše CNN.

Vojni analitičar Michael Horowitz, izvanredni profesor političkih znanosti na Sveučilištu u Pennsylvanij, u svojoj knjizi 'Difuzije vojne sile' kaže da je učenje upravljanja nosačem zrakoplova teško i dugotrajno.

Analitičari dodaju da Kina ima manje od 100 pilota koji su osposobljeni za letenje s njihova nosača zrakoplova. Smatraju da također treba imati na umu da i Indija i Kina imaju nosače zrakoplova koji su tek trećina veličine američkih Nimitz brodova.