BORBA CAMMEA I RADIO TAKSIJA

Tko će uzeti dio propalog Oryxovog kolača?

29.03.2012 u 15:20

Bionic
Reading

Povlačenjem Oryx taksija za zagrebačkog tržišta oslobađa se 120 dozvola za obavljanje taksi usluga u glavnom gradu. Tko će profitirati? Iz Taxi Cammea rekli su nam kako će se sigurno javiti na javni natječaj za te dozvole, a isto govore u Radio Taxi Zagrebu i u Eko Taksiju

U utrku bi mogao ući i Eko Taxi

Iz Eko Taksija također ne isključuju da će se u slučaju potrebe javiti na natječaj. Očekujemo da će se istupanjem Oryx Taksija iz ove djelatnosti dogoditi i određene promjene na tržištu, da će se dio potražnje preusmjeriti prema preostalim taksi prijevoznicima, a mi ćemo se njima nastojati maksimalno prilagoditi te se, u slučaju potrebe, javiti i na naredni natječaj za dodatne dozvole', rekli su nam.

'Mi ćemo se sigurno javiti na natječaj, samo je pitanje za koliko dozvola i u kojem omjeru', potvrdio je za tportal glasnogovornik Taxi Cammea Miroslav Hoffman. Komentirao je i navode iz Zubakovog Oryxa kako odustaju zbog nelojalne konkurencije koja je izrabljivala vozače, nudila nesiguran prijevoz i kršila zakon iz kojih je očito da su mislili upravo na Cammmeo.

'Da su ispitali tržište, znali bi'

Hoffman kaže kako je Oryx poslije njih ušao na tržište i kako su mogli ispitati tržišne okolnosti. 'Da su to napravili, upoznali bi se s konkurencijom i znali izračunati ekonomsku isplativost', kazao je.

Objasnio je kako leasing-kućama plaćaju podjednak iznos kao i Oryx grupa za automobile. Naime, Cammeo za svoje rabljene Škode ima ugovor na dvije godine, a Oryx za nove automobile, uglavnom VW Passate, ima ugovor na pet godina.

Što se tiče usluge, kvalitete vozača i sigurnosti vozila, Hoffman je rekao kako za taj aspekt uvijek dobivaju samo pohvale. Dodaju da njihovi automobili nisu manje sigurni samo zato što spadaju u srednju klasu, a Oryxovi u višu srednju klasu.


Je li smjena od 12 sati nužna?

Kao jedan od razloga povlačenja u Oryxu navode i korektan odnos prema vozačima i činjenicu da su imali tri smjene od osam sati dok vozači Cammea voze 12-satne smjene. Hoffman tu pak ističe činjenicu da je Europska komisija prije četiri godine objavila priopćenje u kojem se izrazila zabrinutost 12-satnom smjenom taksista u članicama EU, no nije se napravilo ništa da se to vrijeme ograniči, jer bi se u tom slučaju srušila ekonomska računica taksi prijevoza, koji je niskoprofitna djelatnost. Takvo radno vrijeme imaju i njujorški taksisti, ali i 50 tisuća australskih taksista. 'Dvanaestosatno radno vrijeme ekonomska je nužda', zaključio je Hoffman.

Radio Taxi: Javljamo se na natječaj

I predsjednik Radio Taxi Zagreba Željko Petković najavio je javljanje na natječaj za nove dozvole. 'Kad bude natječaj, vjerujem da će se dio naših članova javiti. Naša pozicija na tržištu je jasna. Mi smo najstariji i najveći taksi prijevoznik sa stogodišnjom tradicijom', kazao je Petković koji nije propustio kritizirati svog prethodnika. Da je odmah po dolasku konkurencije spustio cijene, konkurencija uopće ne bi zaživjela, tvrdi.

I on smatra kako je Taxi Cammeo dampinškim cijenama srozao kvalitetu usluge i apelira na određivanje minimalne cijene prijevoza. Uvjeren je da Cammeo neće dobiti nove dozvole, jer 'krši zakon te se protiv njega konstantno ulažu prigovori'.

No o dozvolama ne odlučuje predsjednik Radio Taxi Zagreba, nego Gradski ured za promet na čijem je čelu Mijo Bezer. S obzirom na to da je u inozemstvu, samo nam je kratko rekao da bi natječaj za dozvole trebao biti raspisan u roku od 15 dana