zbog opasnog tereta

Ipak preokret?! Talijanski brod s azbestom neće na remont u splitski škver

30.07.2025 u 14:01

Bionic
Reading

Talijanski brod "Moby Drea", ​koji je dotegljen do Splitskih vrata kako bi mogao ići na remont ​i skidanja panela s azbestom u splitski škver, prema neslužbenim informacijama ipak neće ostati na remontu u Brodsplitu zbog opasnog tereta koji nosi.

Kako Hina doznaje iz pouzdanih izvora, nakon što brod uplovi u škversku luku obići će ga službenici Državnog inspektorata i carine, koji bi kapetanu broda trebali zabraniti ostanak u luci zbog opasnog tereta, odnosno panela s azbestom.

​Brod je u srijedu ujutro otplovio do Šolte pa se nakon nekog vremena vratio u Splitska vrata. Neslužbeno se doznaje da je za to vrijeme u škveru trajalo premještanje jedrenjaka "Golden Horizon", koji je bio vezan na najdubljem dijelu škverske luke te je prebačen u drugi dio kako bi na njegovo mjesto uplovio "Moby Drea", koji ima problem s predubokim gazom.

Splićani su se protekla dva dana uznemirili i pobunili zbog uplovljavanja 50 godina starog putničkog broda natovarenog panelima s azbestom, u utorak su prosvjedovali pred Brodosplitom, pridružili su im se lokalni političari, a reagirao je i gradonačelnik Tomislav Šuta.

Prosvjed gradjana ispred Joker zbog broda Moby Drea s azbestom
  • Prosvjed gradjana ispred Joker zbog broda Moby Drea s azbestom
  • Prosvjed gradjana ispred Joker zbog broda Moby Drea s azbestom
  • Prosvjed gradjana ispred Joker zbog broda Moby Drea s azbestom
  • Prosvjed gradjana ispred Joker zbog broda Moby Drea s azbestom
  • Prosvjed gradjana ispred Joker zbog broda Moby Drea s azbestom
    +23
Prosvjed gradjana ispred Joker zbog broda Moby Drea s azbestom Izvor: Cropix / Autor: Duje Klaric

Jučer je osnovana Građanska inicijativa Zdravi Split koja je u samo jedan dan prikupila više od tisuću potpisa Splićana i žitelja okolnih mjesta za zahtjevom da sporni brod isplovi iz Splita, jer se protive bilo kakvoj obradi azbesta.

Brod​ je dug 183 metra​, a širok 26,88 metara. ​Prema planu, na njemu je bilo predviđeno uklanjanje pregradnih panela koji sadrže azbest - materijal koji se, u skladu s tadašnjim standardima, koristio za izradu protupožarnih klasa A60 u vrijeme gradnje broda, sredinom 1970-ih godina. Iz splitskog škvera jučer su javnost uvjeravali kako će nadzor nad izvođenjem radova provoditi neovisna ovlaštena stručna tvrtka, dok će zbrinjavanje otpada obaviti koncesionar specijaliziran za prikupljanje i obradu opasnog otpada no, nisu rekli na koju će lokaciju biti skladišten azbest.

Još veću sumnju izazvala je informacija da o dolasku talijanskog broda nije bila obaviještena Lučka uprava, koja potom nije dozvolila sidrenje broda. Splićane je najviše zabrinulo to što se posao s azbestom želi obaviti u gradu koji je već imao dovoljno problema s tvornicom Salonit u Vranjicu, i to nakon što je korištenje azbesta u Hrvatskoj zabranjeno od 2006. godine.