Zakonska obveza je vezanje sigurnosnog pojasa na svim sjedalima. Vozač i suvozač se vjerojatno vežu zbog policije, ali primijetili smo da ostali putnici to ne rade, poručio je Josip Mataija, voditelj Službe prometne policije MUP-a
Teška prometna nesreća dogodila se u nedjelju na A3 između Popovače i Križa, gdje su u sudaru autobusa i osobnog auta poginule dvije osobe, a 31 je ozlijeđena. Nakon dovršenog očevida uhićeni su vozači automobila i autobusa. O sigurnosti putnika u autobusima i korištenju sigurnosnog pojasa u HRT-ovoj emisiji 'U mreži Prvog' razgovarali su Josip Mataija, voditelj Službe prometne policije MUP-a, i Marko Šoštarić, dekan Fakulteta prometnih znanosti.
'Kriminalističko istraživanje još traje. Došlo je do naleta autobusa na osobni automobil. U tom kretanju autobus je probio središnju zaštitnu ogradu i prevrnuo se na bok. Dvije osobe su smrtno stradale, a nitko od teže ozlijeđenih nije životno ugrožen. Zasad ne govorimo o srni kao mogućem uzroku nesreće', rekao je Mataija.
Nije htio otkrivati detalje o navodnom pokušaju signaliziranja drugim vozačima pomoću baterije, ali je pojasnio što učiniti u slučaju nesreće na autocesti. 'Nećemo u detalje, ali mogu reći da ako se dogodi da vam se automobil pokvari, najbolje bi ga bilo pomaknuti na zaustavnu traku, ali ako to nije moguće, vrlo je bitno napraviti sve da se ne dogodi nešto teže, kao što se dogodilo u ovoj prometnoj nesreći', kazao je. Istaknuo je i da je vrlo bitno ne ostati u vozilu ili stajati pored njega, nego prijeći na drugu stranu zaštitne ograde ako je to moguće.
Šoštarić je istaknuo problem putnika i ostalih sudionika u prometu koji se ne vežu sigurnosnim pojasom. 'Generalno, kada se dogodi teška prometna nesreća sa smrtnim posljedicama, to je nesretan splet okolnosti nekoliko faktora', rekao je. Kako je naglasio, to se dogodilo i u ovoj nesreći. 'Da se bilo koja okolnost prevenirala, ne bi došlo do smrtnih posljedica. Da je autobus bio noviji, imao sustav automatskog kočenja i prepoznavanja prepreka u mraku, možda bi se zaustavio ili udar ne bi bio tako jak', nastavio je.
'Da su svi putnici u autobusu bili vezani, a ovdje ne znamo je li to slučaj, možda ne bi došlo do smrtnih posljedica', dodao je. Ipak, naglasio je da 'po propisima nije obavezno da autobus ima te sustave, niti je zakonska obveza da na toj dionici autoceste bude drugačija ograda'. 'Ali zakonska obveza je da se svi putnici u vozilima vežu. Često zaboravljamo zavezati pojas u autobusu i na stražnjim sjedalima automobila. To je velik uzrok smrtnih stradanja.'