POLITIČKI MARKETING ILI PLAGIJAT

Sarkozy kopira web stranicu Bijele kuće

Barack Obama i Nicolas Sarkozy

Barack Obama i Nicolas Sarkozy

Izvor: Reuters / Autor: Reuters

Ista sivo-plava pozadina, logo u sredini, isti banner s izmjenjujućim slikama, tri naslovna stupca - sličnosti između nove stranice francuskog predsjednika i stranice Bijele kuće više su nego slučajne

U noći s protekle nedjelje na ponedjeljak, lansiran je novi oficijelna web stranica francuskog predsjednika, elsyee.fr. Dio francuskih medija, tradicionalno blagonaklon spram vladajuće opcije poput dnevnog lista Le Figaro, pohvalno se izrazio o novoj internetskoj platformi. Naime, uz standardnu PR stavku o internetu kao glavnom poprištu novih komunikacijskih navika, Le Figaro govori o siteu koji je 'jasniji, potpuniji, neutralniji' te koji kvalitetnije 'prati predsjedničku riječ'.

Nova stranica, uz pozamašnu arhivu Sarkozyjevih službenih govora, nudi i nekoliko multimedijskih sadržaja, poput interaktivne karte svijeta na kojoj se jednostavno i ilustrativno mogu pratiti sva Sarkozyjeva svjetska kretanja. No novi je site, čija je obnova stajala 100.000 eura, što Figaro ističe kao malenu stavku u predsjedničkom budžetu koji za komunikacije izdvaja šest i pol milijuna eura, izazvao i nešto drukčije reakcije.

Tako Erwan Cairo iz Libérationa ističe da nova stranica neodoljivo podsjeća na onu Bijele kuće. Ista sivo-plava pozadina, logo u sredini, isti banner s izmjenjujućim slikama, tri naslovna stupca, isto mjesto za tražilicu, jednaki plavi meni, obrisi državnih fasada kao pozadina... Sličnosti nisu prebrojane da bi se jednostavno otpisale kao manira konzervativnoga dizajna tipičnog za državničke stranice, već nude dovoljno materijala za diplomatski incident na temelju plagijata, navodi Libération.

Sarkozy inače ne krije simpatije prema američkom predsjedniku, posebice prema marketinškoj umješnosti njegove predsjedničke kampanje koja je uporabu interneta u političke ciljeve dovela do nove razine efikasnosti. Fascinacija američkom modelom uspjeha osigurala mu je novi nadimak u dijelu francuskih medija - Sarcow-boy.

Prema posljednjim anketama, Sarkozyjeva je popularnost, nakon lošeg rezultata njegove stranke UMP na posljednjim regionalnim izborima, na najnižem stupnju otkad je stupio na predsjedničku dužnost. Koliko je nova web stranica, koja interaktivnost stavlja u prvi plan, efikasno oruđe u političkoj borbi, ostaje za vidjeti.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi