UTRKA S VREMENOM

Samo tri mjeseca prije veslačkog Svjetskog kupa krenulo peglanje Jaruna: Cijena s planiranih 19 milijuna kuna narasla na 30, a radovi će biti gotovi taman uoči izbora

22.02.2021 u 17:03

Bionic
Reading

Utrka s vremenom. U posljednji čas. Tako bi se u dvije rečenice, u najkraćim crtama, opisalo ono što se trenutno događa na zagrebačkom jezeru Jarun, na kojem su prije nekoliko dana započeli opsežni radovi na sanaciji sportskih objekata, odnosno veslačke staze, Doma sportaša i Biro regate, a sve bi trebalo biti gotovo do najkasnije 20. travnja, netom prije početka regate Svjetskog kupa veslača

Iako se zna da će Zagreb biti domaćin utrke više od dvije i pol godine i da bez obnove Svjetska veslačka organizacija (FISA) ne bi ni omogućila dobivanje domaćinstva, čekao se posljednji trenutak za radove čija je cijena na kraju puno veća od onoga što je Grad prvotno planirao.

Naime još u listopadu prošle godine Grad je raspisao natječaj za obnovu objekata na Jarunu, procijenivši da će za taj posao biti dovoljno 19 milijuna kuna bez PDV-a. Međutim na natječaj je pristigla tek jedna ponuda, ona tvrtke ING – GRAD od 31,59 milijuna kuna bez PDV-a, a koja je ocijenjena kao previsoka i natječaj je poništen.

U prosincu je raspisan novi natječaj, a tada je Grad procijenio radove na 26 milijuna kuna. Na natječaj su stigle dvije ponude: tvrtke Kamgrad od 30 milijuna kuna bez PDV-a i ING-GRAD-a (28,7 milijuna kuna bez PDV-a). Na natječaju je prošao Kamgrad jer je ponuda ING-GRAD-a ocijenjena kao nepravilna, a kako je objašnjeno, nisu popunili zadnje objavljenu verziju troškovnika onako kako je trebalo. Iako je uobičajeno da se ovako veliki radovi podijele na grupe, to na Jarunu nije bio slučaj, a obrazloženje za to u natječajnoj dokumentaciji glasi 'zbog kratkog roka izvođenja'.

Hoće li se sve stići obaviti na vrijeme i kako će posao biti obavljen, tek ostaje vidjeti, ali valja podsjetiti da je Branimir Bašić, predsjednik Hrvatskog veslačkog saveza, još u svibnju prošle godine upozoravao da je 'velika investicija neozbiljno shvaćena' i da su i oni kao savez mogli pridonijeti tome, ali da im tada nije predočen nijedan od dva nužna projekta. A tada nisu ni mogli biti predočeni jer je iz dokumentacije vidljivo da su bili završeni tek u ljeto 2020. godine. Bašić danas kaže da oni kao savez za sve odgovaraju ispred FISA-e, ali da zapravo nemaju uvid u ono što se točno radi.

  • +2
Veslačka staza Jarun Izvor: Pixsell / Autor: Goran Stanzl/PIXSELL

'Teško mi je zapravo bilo što reći jer nemam uvid u stanje stvari. Ono što znam je da se odustalo od odmuljivanja staze', kazao nam je Bašić.

Krunoslav Klak, predsjednik Veslačkog saveza Zagreba i Veslačkog kluba Jarun, izrazio je nadu da će se sve završiti u predviđenim rokovima, ali i podsjetio na činjenicu da se odavno zna da je Zagreb domaćin utrka Svjetskog kupa ne samo ove, već i 2023. godine.

'Ovo je najveće ulaganje u objekte od Univerzijade 1987. godine. Godinama se nije ulagalo i stvarano je sramotno to kako su izgledale pojedine stvari unutar objekata. Zašto se odustalo od odmuljivanja, ne znam. Pretpostavljam da bi to bio veći financijski izdatak. Valjda će se to riješiti do 2023. godine. Sada će se to 'pokositi' da ne predstavlja problem, ali situaciju s muljem i lopočima treba dugoročno riješiti', kazao je Klak.

Prema projektu koji je napravila tvrtka Urbane ideje iz Samobora, veslači će dobiti i osmu stazu, a na Velikom jezeru izradit će se zona za razveslavanje i zagrijavanje veslača. Zona će se sastojati od tri veslačke pruge, a sanirat će se startni toranj, kućice za poravnače, postavit će se nove oznake za kormilarenje, sanirati postojeće oznake udaljenosti na stazi, urediti pontoni... Uz sjevernu obalu staze postavit će novi strujni i optički kablovi. Obnovit će se Dom sportaša i Biro regata, odnosno upravna zgrada, po projektu arhitektonskog ureda Buljan Miličević.

Gotovo cijeli kompleks dobit će face lifting - zamijenit će se i dotrajala rasvjeta te će dio prostorija dobiti novu klimatizaciju. Uredit će se svlačionice i sanitarni čvorovi u oba objekta, kao i snack bar, napraviti pristupne rampe za osobe s invaliditetom. Kao krajnji rok u kojem bi sve trebalo biti završeno označeno je deset dana prije početka regate Svjetskog kupa, a spletom okolnosti ili ne, i oko mjesec dana uoči lokalnih izbora.