BEZ BOŽIĆNICE I REGRESA

Radnicima HŽ Infrastrukture srezana prava

28.02.2014 u 14:31

Bionic
Reading

Izmjenama kolektivnog ugovora HŽ Infrastrukture radnici te tvrtke u državnom vlasništvu ostat će bez bez božićnice, regresa i dobivat će manje godišnjeg odmora

Iz HŽ Infrastrukture izvijestili su da je danas potpisan 5. aneks Kolektivnom ugovoru. Uz predsjednika Uprave Darka Peričića, aneks su potpisali predstavnici reprezentativnih sindikata koji djeluju u HŽ Infrastrukturi, i to Zoran Maršić u ime Sindikata željezničara Hrvatske, Anto Iličić u ime Sindikata prometnika vlakova Hrvatske te Mirjana Konjić u ime Sindikata infrastrukture HŽ.

Aneksom KU-u kao najvažnije utvrđuje se da ako zbog gospodarskih, tehničkih ili organizacijskih razloga prestane potreba za obavljanjem određenog posla, broj zaposlenika eventualno će se smanjivati isključivo sporazumnim raskidom radnog odnosa, uz isplatu poticajne otpremnine.

Osim toga, radnicima HŽ Infrastrukture u 2014. neće biti povećane cijene sata rada za 6 % kao što je to utvrđeno člankom 223 KU-a, neće biti isplaćeni regres i božićnica, ukupan broj dana godišnjeg odmora smanjuje se za dva dana, uvodi se dvomjesečna preraspodjela radnog vremena, iznos dnevnice za službeno putovanje smanjuje se sa 140 na 120 kuna te neće biti isplaćivane stimulacije.

Također, u 2014. neće biti isplaćena sredstva za poboljšanje životnog standarda radnika u iznosu od 1,2 milijuna kuna, koji su se inače raspoređivala za susrete radnika u organizaciji sindikata.

Što se tiče naknade troškova prijevoza na posao ili s posla, minimalna udaljenost od mjesta stanovanja do mjesta rada mora iznositi 2 km (umjesto dosadašnjeg kilometra) i trajati najmanje pet dana (umjesto dosadašnjeg jednog dana) da bi radnik ostvario pravo na tu naknadu.

Nakon potpisivanja Darko Peričić rekao je da je bît ovog aneksa da se i dalje njeguje socijalni dijalog te da je kod kolektivnih pregovora uvijek u pitanju kompromis s kojim nisu svi podjednako zadovoljni. No, u interesu zaposlenih je, rekao je Peričić, nastavak redovite isplate plaća i očuvanje radnih mjesta. Također je naglasio kako je uz ovaj investicijski ciklus u željezničku infrastrukturu važno napraviti iskorak prema operatorima, i domaćim i stranima, kako bi našim prugama vozilo više vlakova, što će kroz naplatu trasa donositi veća sredstva.

Predstavnici sindikata naglasili su kako je sindikalna strana pokazala zrelost jer joj je stalo da se u tvrtki osjeća sigurnost, ponajprije sigurnost radnog mjesta, kako bi se radnici posvetili radu i održali sigurnost prometa, što je svima na prvome mjestu.