VIZIJE BOLJEG JAVNOG RTV SERVISA

Programi četvorice kandidata za šefa HRT-a

06.10.2012 u 08:34

Bionic
Reading

Domagoj Novokmet, Duško Radić, Goran Radman i Saša Runjić za tportal.hr otkrivaju programe kojima misle preuzeti HRT, što misle o javnoj ulozi HRT-a nasuprot gledanosti i otkrivaju što ih je motiviralo da se jave na natječaj za šefa kuće koji godišnje raspolaže s 1,4 milijarde kuna

Osam kandidata u utrci je za mjesto glavnog ravnatelja HRT-a s kojima bi Odbor za medije uskoro trebao obaviti razgovore, a potom bi Sabor trebao odabrati čovjeka koji će u naredne četiri godine voditi Prisavlje.

Aktualni v. d. glavnog ravnatelja Domagoj Novokmet, bivši direktor Microsofta Hrvatska Goran Radman, koji je bio direktor Televizije Zagreb od 1987. do 1990, bivši glavni direktor programa Hrvatskog radija Duško Radić i bivši urednik Zabavnog programa RTL-a i vlasnik produkcijske kuće Fikcija, Saša Runjić, u startu su se iskristalizirali kao favoriti, dok Zlatanu Avaru, Zoranu Kaliniću, Mariju Kraljeviću i Goranu Krmpotiću ni mediji ni političko-lobistički krugovi ne daju nikakve šanse.

Od četvorice s najvećim izgledima za pobjedu zatražili smo odgovore na tri ista pitanja: da navedu tri ključne točke svog programa za preobrazbu HRT-a, javni interes vs. gledanost, te da pojasne, uz profesionalne kvalifikacije koje posjeduju, što ih je potaklo za prijavu na ovu funkciju?

HRT ne može biti klon komercijalnih kuća

Domagoj Novokmet
navodi kako njegov program ne sadrži tri nego pet točaka; financijsku stabilizaciju, tehnološku obnovu,

HRT je danas disfunkcionalan sustav - Domagoj Novokmet

kadrovsku obnovu koja uključuje odlazak dijela ljudi, ali i ulaganje u vlastite djelatnike i njihova znanja, optimizaciju poslovnih procesa jer je HRT posljednji put kao poslovni sustav promišljan prije više od 20 godina i kao takav je danas disfunkcionalan.

Kao petu točku najmlađi od svih kandidata ističe programski zaokret koji je počeo ovoga ljeta s trenutnom v. d. garniturom kojoj je na čelu.

Govoreći o javnom interesu nasuprot gledanosti, Novokmet drži da 'suprotno predrasudama koje se u javnosti potiču već godinama, oni nisu nespojivi. HRT ubire pretplatu zato da bi proizveo što više projekata od javnog interesa. Mi ne možemo i ne smijemo biti klon komercijalnih medijskih kuća, već predvodnik u proizvodnji i promociji sadržaja i tema koje komercijalnim medijima nisu interesantni'.

Kako glavni motiv za prijavu na mjesto ravnatelja navodi činjenicu da uživa u prilici da gledatelje upozorava na teme koje su važne i potiče ih da se aktivno uključe u promjene.

'Želim oživjeti atraktivan, uzbudljiv, provokativan, novinarski hrabar i poslovno efikasan HRT u kojem će gledatelji i slušatelji uživati od nula do 24', kazao je Novokmet.


Tko upravlja novcem, upravlja i programom - Duško Radić
Što će nam javni servis koji nije gledan?

Duško Radić na HRT-u je tri desetljeća, a kao tri ključne točke svog programa ističe usmjerenje HRT-a na proizvodnju trajnih vrijednosti, jer se ne treba natjecati s komercijalnim televizijama, povjerenje u vlastite ljude, korporacijsku kulturu i dugoročno planiranje te na koncu modernu organizaciju koja obuhvaća tehnološki razvoj i multimedijalnost.

Na pitanje treba li javni servis nužno biti i gledan, Radić kaže; 'Što će nam javni servis s programom koji nije slušan ili gledan? Kako ćete opravdati privilegij pretplate?

Mogu se proizvoditi programi vrlo visoke javne vrijednosti, a da istovremeno budu jako gledani! Primjer za to je 'Ples sa zvijezdama'. Ta emisija zabavlja i obrazuje, a k tome je i gledana.

O motivu za prijavu ističe kako je davno shvatio da, ukoliko želi provesti radikalne promjene, onaj tko upravlja novcem, upravlja i programom.

HRT može biti kao medij presudno važan za razvoj Hrvatske

Tri ključne točke svog programa Goran Radman je sažeo u reorganizaciju načina upravljanja HRT-om koja obuhvaća i 'upravljanje programom te predviđa transformaciju sadašnjih tematskih redakcija u redakcije programskih kanala'.

Reorganizacija je, kaže, preduvjet za funkcionalnu integraciju radija, televizije i glazbene proizvodnje HRT-a, te njezino programsko, produkcijsko, tehnološko, poslovno i financijsko restrukturiranje.

Treće je, drži Radman, osiguranje pune političke i profesionalne neovisnosti te transparentno i odgovorno upravljanje HRT-om, kako bi

HRT-ov proizvod prvenstveno mora biti kvalitetan - Goran Radman

se ostvarila medijska konvergencija i razvoj multimedijalnih i interaktivnih programskih kanala, jedinstveni informativni medijski servis HRT-a, produkcija vrhunskih programskih sadržaja te izgradnja digitalne infrastrukture za proizvodnju, obradu, pohranu i emitiranje programa.

Govoreći o javnom interesu nasuprot gledanosti, Radman napominje kako 'sadržaji koje nudi HRT prvenstveno trebaju biti kvalitetni, fokusirani na vrijednost koju daju društvu i pritom težiti privući što više publike'.

HRT se ne treba pod svaku cijenu natjecati za opću publiku općim sadržajima, već treba nuditi univerzalne i raznolike sadržaje.

Kao glavni motiv da nakon više od dvadeset godina ponovno preuzme HRT navodi mogućnost da javni RTV servis kao medij može biti presudno važan za uspješan društveni i gospodarski razvoj te sveukupni prosperitet Hrvatske.

Javne sadržaje učiniti atraktivnima za široku publiku

Saša Runjić, za razliku od Novokmeta koji ima pet točaka svog programa za preobrazbu HRT-a, ima samo jednu - višestruko povećanje količine i kvalitete proizvedenog programa, i to u postojećim financijskim okvirima.

'To, naravno, podrazumijeva dubinsku reorganizaciju HRT-a, tehnološku i programsku modernizaciju, ali i oslobađanje kreativnih potencijala samostalnih profesionalaca raznih AV struka koji će egzistenciju i profesionalni razvoj moći ostvariti u suradnji s HRT-om.'

Reorganizacija HRT-a znači i smanjenje broja zaposlenih - Saša Runjić

To će, kaže, zahtijevati i značajno smanjenje broja stalno zaposlenih kojem će, bude li u prilici, prići s krajnjom obazrivošću.

Smatra da su za HRT javni interes i gledanost podjednako važni te da ta dva pojma uopće nisu u opreci.

'Inzistiranje na gledanosti često je bilo izlika za štetnu utrku s komercijalnim medijima, s druge strane, jednako je skandalozno inzistiranje na tome da je gledanost potpuno nevažna jer javni sadržaji, kao, ne mogu biti atraktivni.

To je vrlo nadmeno opravdanje za nisku profesionalnu razinu proizvodnje', mišljenja je Runjić

Od motiva koji su ga potaknuli da se javi na natječaj ističe dugogodišnju frustraciju stanjem na medijskoj sceni, uvjerenje da se ono može promijeniti nabolje, i u konačnici sram da ostane po strani sve gledati, s obzirom na to, kako je rekao, koliko je energije posljednjih godina trošio na to da uvjeri svakoga što bi se i kako moglo i moralo napraviti.