kurikularna reforma

Pomoćnica ministrice: 'U školama nam treba atmosfera kao na dočeku nogometaša'

20.07.2018 u 12:50

Bionic
Reading

Pomoćnica ministrice znanosti i obrazovanja Lidija Kralj u emisiji 'Novi dan' objasnila je što sve donosi projekt Škola za život te kako bi nova obrazovna reforma trebala poboljšati obrazovanje učenika u školama

'Projekt Škola za život trebao bi omogućiti učenicima kvalitetne povratne informacije kako bi se odmaknulo od učenja za ocjenu te ih se usmjerilo na ono što moraju još vježbati, kroz razumijevanje i kritičko razmišljanje. Stoga se pripremaju metodički priručnici koji će pomoći nastavnicima da primijene nove metode poučavanja i vrednovanja', navodi Kralj u intervjuu za N1 televiziju.

Kaže kako je riječ o programu koji je dio cjelovite kurikularne reforme te da je to prva i početna faza jer ne mogu odmah implementirati i nove pristupe i nove udžbenike u sto posto škola.

'Testirat će se udžbenici, metode proučavanja i metode pripremanja u školama. To je pristup koji će pokazati prednosti i nedostatke. Cjelovita kurikularna reforma se apsolutno i u svim aspektima provodi te je ovo samo prvi korak', objasnila je pomoćnica ministrice.

Na upit o eksperimentalnim udžbenicima i informatici, koji su izazvali niz kritika te podnošenje tužbe Ustavnom sudu, koju je sud odbacio, Kralj je rekla kako su udžbenici za redovnu nastavu informatike spremni te da šalju informatičku i svu ostalu potrebnu opremu jer se škole nisu opremale deset godina, a izdvojeno je milijardu kuna za strukovno obrazovanje.

  • +6
Ministrica Divjak pozvala škole na prijavu za provođenje programa Škola za život Izvor: Pixsell / Autor: Luka Stanzl/PIXSELL

Na pitanje vezano za kritike oko obrazovne reforme i one koji ju žele zaustaviti, Kralj je odgovorila kako je poboljšanje sustava obrazovanja bitno za sve nas i posao svih nas te da je važno da svi idemo naprijed bez obzira na kritike. Također je istaknula kako je istraživanje javnog mijenja pokazalo da je 87 posto roditelja za uvođenje obvezne informatike, 93 posto ispitanika je za reformu strukovnog obrazovanja, a 70 posto za kurikularnu reformu.

Kao razlog zastoja navela je da provođenje reforme nije lagan posao. Ne radi se samo o promjenama u kurikulumskim dokumentima, koji su prošli već tri faze, i recenzije i dorade i prolaze kroz eksperimentalnu provedbu u školama, već se očekuje i promjena klime te promjena stavova i javnosti i roditelja, ali i učenika. Naglasila je kako bi željeli vidjeti pozitivnu atmosferu i poticajnu klimu u školama kao i na dočeku nogometaša.