ZAŠTITA POTROŠAČA

Opomene za dugovanja više se neće moći naplaćivati

rAČUNI

rAČUNI

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Thinkstock

Ministarstvo gospodarstva, kako neslužbeno doznajemo, priprema izmjene Zakona o zaštiti potrošača kojima će se, konačno, bankama, ali i svim ostalim, kako ih zakon definira, 'trgovcima', dakle i javnim poduzećima, teleoperaterima i drugima, u potpunosti zabraniti naplaćivanje slanja opomena!

Time će se, prvi put dosad, slanje opomena onima koji dug nisu podmirili na vrijeme, uistinu zakonski regulirati, a banke slanje opomena, čiji je realni trošak oko deset kuna, više neće smjeti naplaćivati i po sto, pa čak i 200 kuna, piše Novi list

U većini slučajeva, banke sada prvu obavijest o nepodmirenom dugovanju šalju u roku petnaestak dana od nepodmirivanja duga i naplaćuju je dvadesetak, 30 kuna, slijedi zatim prva opomena čiji se trošak kreće od 50 do 70 kuna, u nekim bankama i sto kuna, treća pak, kod većine banaka, košta stotinjak, ali i po 200 kuna.

Zakon o obveznim odnosima, jedini koji, uopće, sada spominje opominjanje dužnika, kaže kako vjerovnik nije dužan dodatno opominjati dužnika nakon što mu je dostavio račun s točno utvrđenim datumom dospijeća.

Isti zakon, međutim, ne kaže kako vjerovnik opomenu, ukoliko je šalje, smije ili ne smije naplatiti, a pogotovo nigdje nisu propisane tarife po kojima banke, svi davatelji usluga općenito, opomene mogu naplaćivati. Ti su iznosi zato isključivo proizvod kalkulacije onih koji opominju.

Prema neslužbenim najavama, u Zakon o zaštiti potrošača ući će odredba koja će naplaćivanje opomena u potpunosti zabraniti, uz napomenu kako se trgovac, odnosno davatelj usluga, naplatiti može samo iz zatezne kamate zbog neplaćenog računa.

Ni to, međutim, smatraju u potrošačkim udrugama, nije najsretnije rješenje. Boje se, naime, da će zbog zabrane naplate opomena banke i davatelji usluga, javna poduzeća, u potpunosti prestati opomene slati potrošačima, svojim dužnicima. Javna rasprava o tome, u kojoj bi sudjelovale i potrošačke udruge, međutim, u potpunosti je izostala.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi