TEHNOLOGIJA U SLUŽBI POLITIKE

Nove 'alatke' za političare koji prate svoju popularnost u medijima

04.04.2013 u 11:45

Bionic
Reading

Servisi Medianet, koji se već 17, a Presscut 20 godina za svoje klijente bave praćenjem objava koje su ovi odaslali u medije, kao i analizama istih, prigodom rođendanskog obilježavanja respektabilnog staža na hrvatskoj medijskoj sceni i rada s PR službama svojih klijenata predstavili su lansiranje najnovijih alata za taj posao. Za 600 klijenata servisa, među kojima su daleko najagilniji u korištenju njihovih usluga gospodarski i financijski subjekti, trgovci, osiguravateljske kuće, banke i slično, ali i gotovo sve političke stranke u RH, usluge Presscuta i Medianeta gotovo su nezaobilazan mehanizam kojim se služe u planiranju svojih poteza s obzirom na 'feedback' koji dobiju od njih

Posebno dobro i prigodno tempirana prezentacija noviteta koje ovi servisi nude, i to zbog predstojećih lokalnih izbora, održana je u Novinarskom domu pred prepunom dvoranom. Kako u kvantitativnom smislu, gdje su servisi, pogonjeni ubrzanim tehnološkim napretkom, postali zaista 'svemoćni' u gotovo neograničenoj mogućnosti broja praćenih objava u medijima, još i važniji je kvalitativni aspekt. Omogućen je s četiri nova alata kojima će u budućnosti, što je u svijetu trend već neko vrijeme, pratiti i obrađivati podatke.

O kakvim alatima je zapravo riječ?

'Definitivno je trenutačno najzanimljiviji alat Metricom, iz prozaičnog razloga što se bavi društvenim mrežama, a na njima se događaju i događat će se sve više i više revolucionarni pomaci u prijenosu informacija. S tim u vezi, kriza u kojoj se nalazi PR profesija i industrija lavlji dio ima zahvaliti upravo društvenim mrežama jer ljudi međusobno na jedan vrlo organiziran način dijele informacije i u principu 'izbacuju' posrednika između onih koji u medije puštaju objave i javnosti. Metricom prati sve četiri društvene mreže i pregršt drugih web sadržaja, njih čak 943.

Mediaboard je pak alat putem kojeg u obliku grafova možete vidjeti koliko su vaše objave primijećene, lajkane, dijeljene i što je često najvažnija stavka za obradu podataka – komentirane jer iz njih možemo odrediti sentiment javnosti prema nekom događaju ili osobi', rekla je ravnateljica Presscut agencije, Jasmina Garaj-Golubiček. 'Jedna od stavki koje će u budućim istraživanjima biti pri samom vrhu, upravo je to - 'sentiment' primatelja informacije. Moći ćemo naime znati što javnost misli o nekoj temi, na kakav način razgovaraju, i kakav stav imaju prema klijentima čije objave pratimo i čije rezultate obrađujemo. Također, isto to, ako želi, može učiniti i sam pretplatnik', istaknula je Garaj-Golubiček.

...ako nemate vremena pratiti svoje objave?

Ako je riječ međutim o ličnosti koja je 'zvijezda', u ovom ili onom smislu, najveća hrvatska estradna zvijezda ili primjerice gradonačelnik Zagreba koji, da se, kako on voli reći, klonira i u nekoliko primjeraka, svejedno ne bi mogao pohvatati sve komentare i objave koje ga se u medijima tiču, onda je tu ekipa koja se brine da sustav optimalno i precizno funkcionira. Analizom komentara i aktivnosti građana koji se koriste Facebook, Twitter, Google+ i YouTube društvenim mrežama, raznim newsgrupama, forumima i blogovima, Presscut i Medianet svojim klijentima pružaju usluge već obrađenih i uredno prezentiranih podataka, što nije nimalo lako kada se radi o stotinama tisuća objava.

Hrvoje Prpić
, kolega iz Medianeta, pojasnio nam je treći alat, tzv. Oblak ključnih riječi. Zapravo se radi više o aplikaciji nego alatu. Naime, njegov je grafički izgled, u obliku oblaka (sličnog onom u stripovima) i ispunjen je riječima, i to ključnim riječima kojima se možete koristiti u bilo kojoj kombinaciji da biste vršili pretragu onog što vas zanima. I zadnji, ali ne i najmanje važan, dapače, rame uz rame s Metricomom, je OST (opportunity to see). Radi se o sistemu koji izračunava 'doseg' do kojeg je neka objava doprla. Naravno, OST-om se potpuno precizno mogu izračunati prilike i broj ljudi koji ih je imao da ih primijeti, a da li je to učinio sa sigurnošću se može reći tek provođenjem anketa. Zasada se provode četiri do šest puta godišnje, na reprezentativnom uzorku od 1.000 ljudi, što nam daje značajnu preciznost pri statističkim podacima, ali ubrzo će ova brojka od četiri do šest anketa porasti i duplo, zaključila je Danijela Vagan iz Presscuta.