vize digitalnim nomadima

Nizozemski poduzetnik sa splitskom adresom ima odličnu ideju: Zatrpan sam upitima ljudi sa svih strana svijeta

27.07.2020 u 13:40

Bionic
Reading

Prije točno dva tjedna nizozemski poduzetnik sa splitskom adresom Jan de Jong oglasio se na servisu LinkedIn, svom omiljenom kanalu komunikacije na kojemu njegove objave prate stotine tisuća ljudi, te se javno obratio premijeru Andreju Plenkoviću s prijedlogom da Hrvatska kao druga država u Europi uvede vize za digitalne nomade

U svojoj objavi premijera je čak i 'tagirao', no nikakvih vidljivih reakcija nije bilo. Uz Estoniju kao prvu europsku državu koja je to učinila prije mjesec dana, te Gruziju i Barbados, ovakve vize u međuvremenu su uvela i Bermuda.

'Digitalni nomadi rade na daljinu, nisu vezani za jedno mjesto i treba im samo pristup internetu. Oni rade dok putuju svijetom i procjenjuje se da će ih do 2035. biti oko milijarda, a koronavirus je samo ubrzao taj proces. To je ogromna prilika Hrvatskoj da postane cjelogodišnja destinacija', kaže De Jong za tportal. U svome pismu Plenkoviću objasnio je da mu je nakon objave o digitalnim nomadima na LinkedInu inbox doslovno zatrpan upitima sa svih strana svijeta - ljudi su masovno zainteresirani za dolazak, ali logično se raspituju oko viza, dozvole boravka, poreza i slično.

'Zamislite da svim tim digitalnim nomadima omogućimo posebne vize za dolazak u Hrvatsku i rad iz nje, recimo na 12 mjeseci i bez obzira na državljanstvo, kao što je to nedavno učinila Estonija? Brojni stanovi i apartmani popunili bi se i izvan sezone, ljudi bi trošili svoje visoke plaće u Hrvatskoj i to bi bio poticaj cijelom gospodarstvu', napisao je De Jong.

Njegova ljubav prema Hrvatskoj razvila se gotovo pa slučajno: kao student marketinga u nizozemskom Leidenu bio je angažiran u tvrtki čiji je vlasnik bio Hrvat, pa je za temu svog diplomskog rada predložio projekt širenja poslovanja upravo na Hrvatsku. Još tada, 2006. godine, shvatio je da ovdje postoji velik prostor za rad pozivnih centara - a dok je diplomirao, tvrtka čiji je bio suosnivač već je u Splitu zapošljavala tridesetak ljudi.

Mic po mic, u roku od devet godina njegov M+ već je narastao na 400 zaposlenih, a tada je prodao ovaj biznis i pokrenuo novi vezan uz digitalni marketing. Ima tvrtku Webpower Adria, koja prva u regiji nudi automatizirana rješenja za e-mail marketing, pa pruža usluge desecima velikih kompanija. Pisali smo već o njemu: nedavno je također na LinkedInu svečano obećao da će za svakih 25 tvrtki koje se prebace s MailChimpa na njegov Webpower Adria zaposliti jednu novu osobu u Zagrebu.

I inače se često oglašava na temu hrvatskoga gospodarstva i uporno apelira da se okrenemo poduzetništvu jer smatra da je Hrvatska zemlja nevjerojatnih prilika, poziva da se zapošljava i kupuje hrvatsko, posebno u okolnostima pandemije koronavirusa.

On čini tako još otkako se doselio prije četrnaest godina, oženio se s Hrvaticom i s njom dobio četvero djece. Trenutno tri dana tjedno boravi u Zagrebu, gdje su mu smještene firme, a četiri u svome domu u okolici Splita. I on je neka vrsta digitalnog nomada, barem u hrvatskim okvirima.