Equal Mesures 2030

Nijedna zemlja ne uspijeva postići ravnopravnost spolova

  • Autor: I. Ba./Hina
  • Zadnja izmjena 05.06.2019 11:00
  • Objavljeno 05.06.2019 u 11:00
Ilustrativna fotografija

Ilustrativna fotografija

Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

Nijedna zemlja nije postigla zadovoljavajuću razinu kada se radi o ravnopravnosti spolova na koje se poziva u razvojnom planu Ujedinjenih naroda, objavljeno je u izvješću u utorak

Sve članice UN-a su 2015. prihvatile 17 održivih razvojnih ciljeva koji se trebaju dostići do 2030. u područjima obrazovanja, klime i ravnopravnosti spolova.

"Među 129 zemalja koje su obuhvaćene u studiji, nijedna nije u potpunosti dosegla obećanje o ravnopravnosti spolova", objavila je nevladina organizacija Equal Mesures 2030 koja svake godine objavljuje izvješće u kojem prati ostvarivanje ciljeva.

Novo izvješće pokazuje da zemlje nisu na pravom putu da postignu ravnopravnost spolova, kojim se traži otklanjanje diskriminacije i nasilja nad ženama i okončanja štetnih praksi poput dječjih brakova i ženskog sakaćenja.

"Ne uspijevamo ispuniti obećanja o ravnopravnosti spolova milijardama djevojčica i žena", rekla je Alison Holder, direktorica organizacije.

Koristeći se podacima iz 129 zemalja, istraživanje je pokazalo da bogate zemlje poput Finske, Švedske, Norveške i Nizozemske najviše napreduju dok zaostaju siromašne ili nestabilne zemlje poput Čada, Demokratske Republike Kongo, Jemena i Nigera.

Neke siromašnije zemlje jesu napredovale pa je tako Senegal bliži rodnom paritetu u parlamentu od Danske, iako ima 56 puta manji BDP.

Ipak, nijedna zemlja nije u potpunosti postigla ravnopravnost spolova, navodi se u izvješću.

Istraživanja pokazuju nedostatak političke volje koju bi trebalo uložiti u unaprjeđenja ravnopravnosti žena i muškaraca, smatra Anne-Birgitte Albrectsen, izvršna direktorica humanitarne organizacije za dječja prava Plan International koja je također doprinijela objavljenom izvješću.

Albrectsen se nada da će podatke iz izvješća iskoristiti političari i aktivisti te osmisliti "pametnije političke kampanje koje će potaknuti akcije".

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!