'u mreži prvog'

'Nije problem kada iza cijene stoji kvaliteta, kod nas je obrnuto'

01.07.2025 u 08:52

Bionic
Reading

Njemački mediji upozoravaju na previsoke cijene na obali. Jesu li cijene na Jadranu zaista previsoke ili samo pratimo trendove konkurencije?

Ravnatelj Uprave za razvoj poduzetništva, investicije i konkurentnost turističkoga gospodarstva pri Ministarstvu turizma i sporta Robert Pende rekao je u emisiji Hrvatskog radija 'U mreži Prvog' kako je problem cjenovne politike opći problem, koji nije vezan samo za turizam, ali značajno utječe na konkurentnost Hrvatske.

'Mi kao ministarstvo smo svjesno toga, i u javnim nastupima nastojimo apelirati na one koje formiraju te cijene', poručio je.

Dodao je problem visokih cijena može utjecati na reputacije Hrvatske, oslovljavat nas kao skupu destinaciju.

Pende je kazao da vjeruje da je Hrvatska prepoznata još uvijek na tržištu da nudi vrijednost za novac.

'Turizam je industrija doživljaja', naglasio je.

Ekonomski stručnjak profesor Ljubo Jurčić kazao je da bi rekao da Hrvatska ima dosta sigurne turiste, odnosno europsku naviku. Njemačka, Austrija, dijelom Italija, Češka, Poljska, njihovi turisti dolaze u Hrvatsku.

Istaknuo je da su ljudi u turizmu malo opušteniji.

Tolerantniji turisti

'Koliko god mi cjepidlačili i gledali na cijene, one jesu različite kada uspoređujemo s destinacijama Rima i Firence. Cijene u Rimu i Firenci u centru su malo skuplje, ali čim se maknete iz centra, primjerice kava je jeftinija nego u Zagrebu', dodao je. Naglasio je da su ljudi kada posjećuju neku destinaciju malo tolerantniji što se tiču cijena.

Bivša ministrica turizma Pave Župan Rusković istaknula je da je ona uvijek bila protiv snižavanja cijena, jer je Hrvatska relativno mala destinacija.

'Nama voditi politiku na bazi cijena je, po meni, je potpuno pogrešno. Hrvatska ima premali kapacitet u pojedinim županijama smještaja s pet ili četiri zvjezdice. Prevelike su priče da smo skupi i vrši se pritisak na poduzetnike da se cijene smanje, a mislim da je to pogrešno', dodala je.

Prema postocima dolazaka ljudi, Hrvatska je prihvaćena turistička destinacija.

'Na nama je kakve goste hoćemo i kakav turizam želimo. Po ovome sada ispada da želimo masovni turizam, što više gostiju, a što manje cijene. Ja bih išla na drugo, manje gostiju, ali veće cijene. Nije problem, ako iza cijene stoji kvaliteta. Problem je kod nas, svaka čast iznimkama, da cijene ne prate kvalitetu', poručila je.