VINUM BONUM PAX IN DOMUM

Krauthaker izabran za predsjednika Udruge vinara

  • Autor: Goran Flauder
  • Zadnja izmjena 31.08.2011 19:11
  • Objavljeno 31.08.2011 u 18:30
Vlado Krauthaker

Vlado Krauthaker

Izvor: Pixsell / Autor: Robert Anic/24sata

Udruga vinara Croatica osnovana je danas u HGK Županijskoj komori Osijek, a za prvog predsjednika izabran je Vlado Krauthaker, poznati proizvođač vina s kutjevačkog područja

'Valjda su zaključili da ja, kao predstavnik manjih proizvođača i iskusan vinar, mogu najlakše komunicirati s predstavnicima velikih vinarija i dogovarati se oko zajedničkih interesa', rekao nam je Krauthaker, čiji podrum proizvede približno 400.000 litara vina godišnje.

Osnivanje udruge odgovor je na sve veće potrebe za zajedničkom promocijom hrvatskih vinara i naših vinskih podregija, prepoznatljivih po proizvodnji tipičnih vinskih sorti. Tako je vinska regija Slavonije i Podunavlja poznata po proizvodnji graševine, koja je po zastupljenosti najjača hrvatska sorta.

'Ovo nam daje priliku za snažan marketinški iskorak, izdavanje zajedničkih promotivnih materijala i posjeta sajmovima na kojima ćemo promovirati naše podregije. Na taj način predstavljamo i hrvatska vina na inozemnim tržištima. Drugi cilj osnivanja udruge je razvoj vinskog turizma te njegovo povezivanje, kako bi naši gosti mogli birati gdje će otići za vikende ili godišnje odmore.

U Slavoniji je šest udruga vinara koje animiramo na zajednički nastup. Ne znam točno čak ni koliko vinara ima, a samo u regiji Slavoniji i Podunavlju je stotinjak proizvođača vina koje očekujemo u našim redovima', kaže Krauthaker.

Na osnivačkom sastanku u HGK ŽK Osijek bilo je 25 vinara, članova četiriju udruga proizvođača vina, koji će plaćati i različitu članarinu, zavisno od proizvedenih hektolitara.
Gospodarska komora bila je domaćin i ovog okupljanja vinara, a ove godine im je pomogla u promociji i nastupu na sajmovima vina u Londonu i Düsseldorfu s 2,5 milijuna kuna.

'Vinari i nadalje mogu računati na našu logistiku, pa im 2012. godine planiramo pomoći i u nastupu na sajmovima u Moskvi i Krakovu, gdje najznačajniji proizvođači vina u svijetu predstavljaju svoje proizvode. Imamo vrlo kvalitetna vina, ali promotivne aktivnosti još nisu dovoljno snažne kako bismo svijetu ukazali na to.

Hrvatska je područje s različitim klimatskim, pedološkim i geografskim uvjetima uzgoja vinove loze, pa na pojedinim područjima imamo prepoznatljive sorte: malvazija je vezana uz Istru, Primorje i Dalmaciju, plavac je vezan uz južni dio Dalmacije, a graševina uz sjevernu Hrvatsku. Tako idemo u tri pravca osnivanja udruga vinara i svaka od njih radi na svojoj promociji, a HGK je u tomu prepoznala velik gospodarski potencijal i angažirala se na rješavanju njihovim problema i promociji naših vina', kaže Ernest Nad iz HGK ŽK Osijek.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi