ČUDNI SU PUTOVI...

Kako je Bled osvanuo u jaslicama zagrebačkog Adventa

06.12.2016 u 13:30

  • +17

Početak adventa u Splitu i Zagrebu

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: EBD

Bionic
Reading

Zagreb je prema portalu European Best Destination (EBD) najbolje mjesto za advent u Europi za prošlu godinu, a u istoj je kategoriji nominiran i ove sezone. Kao što je poznato, za odabir je ključan broj klikova koji dobije određena destinacija, a gdje ima klikova, ima i gužve

Tako smo listajući stranicu na kojoj je Zagreb nominiran s drugim europskim gradovima (30 ih je u igri) primijetili da se na stranici posvećenoj zagrebačkom Adventu u dijelu pod nazivom Tours and Activities nude i destinacije za koje, želite li ih dosegnuti, morate imati korak od barem sedam milja. Tako se posjetiteljima adventskih zagrebačkih događanja nude Rastoke i Istra. Nije baš da je blizu, ali je Hrvatska. Ali što s Bledom i Ljubljanom, također u promidžbenom prijedlogu? Objašnjenje smo potražili u Turističkoj zajednici grada Zagreba (TZGZ), koja stoji iza organizacije Adventa u Zagrebu, a njima je vijest o Bledu pod zagrebačkim jaslicama bila nepoznanica.

'Nemamo utjecaja na to što će se naći na stranici European Best Destination. Činjenica je da stranci obično sve što je na nekoliko sati od Zagreba vežu uz naš grad, a ako još dolaze iz prekooceanskih zemalja – nađu se tu i Dubrovnik i Baranja… Jednostavno, drugačije gledaju na to od nas i ono što je nama daleko, njima je blizu', kaže Darja Dragoje, voditeljica odnosa s javnošću TZGZ-a, priznajući da nije baš logično da se uz hrvatsku destinaciju nudi ponuda izvan njenih granica. Na pitanje namjeravaju li reagirati – odgovor je stigao dan kasnije.

U odgovoru koji je na upit poslao Maximilien Lejeune, izvršni direktor EBD-a, ističe se kako je promoviranje Plitvica i Istre sasvim u skladu, ali ubacivanje slovenske ponude - nije. Prema njegovim riječima, dogodilo se to previdom grafičkog tima i nakon intervencije je ispravljeno.

Ovih dana u hrvatskim medijima pojavila su se i propitkivanja vezana uz izbor najboljih europskih destinacija s pitanjem tko stoji iza portala European Best Destination, organizatora ovog izbora.


Tko stoji iza stranice European Best Destination

Riječ je o neprofitnoj organizaciji sa sjedištem u Bruxellesu. Registrirana je 2009. godine, a bavi se promoviranjem europskog turizma i kulture. Prema podacima EBD-a, 10 posto godišnjeg budžeta financira EU i to za suradnju u projektu EDEN, u sklopu kojeg se promovira 75 europskih destinacija izvrsnosti. Ostatak prihoda dolazi od preko 300 nacionalnih i lokalnih turističkih zajednica, a one, da bi bile izlistane na njihovoj stranici, uz pristupnicu u iznosu od 520 eura godišnje plaćaju članarinu od 468 eura. Ono što je kritičarima EBD-a sporno jest to što ima slabe statistike.

Prema tim natpisima, EBD ima 2,5 milijuna posjeta godišnje, na Facebooku ga prati 60-ak tisuća fanova, na Twitteru 3.200, a na Instagramu 1620, što je, tvrdi se, za stranicu koja organizira natjecanje na tržištu od preko pola milijarde stanovnika - poražavajuće. Pitanje koje dolazi shodno tome glasi: koliko su značajni ovakvi natječaji i kakva je korist od njih? Nadalje, tvrdi se da 11 posto godišnjih posjeta koje ima portal EBD stiže upravo iz Hrvatske pa, zaključuje se, korist od nagrada ima samo domaći ponos.

Ali ako je tako i ako je EBD virtualna manipulacija bez stvarnog učinka - zašto se onda uz zagrebačku ponudu našao Bled? I zašto je broj posjetitelja manifestacije Advent u Zagrebu u porastu?