U MINUSU 726.030 KUNA

Josipović u kampanji potrošio više nego što je donacija dobio

25.02.2015 u 15:30

Bionic
Reading

Prema konačnom financijskom izvješću o sredstvima u predsjedničkoj kampanji bivši hrvatski predsjednik Ivo Josipović potrošio je 726.030 kuna više nego što je donacijama prikupio. Njegovi najveći pojedinačni donatori bili su Dubravko Grgić, vlasnik Euroherca, Orbico u vlasništvu Branka Roglića, tvrtka Intrag iza koje stoji poduzetnik Josip Jurčević, Crodux u vlasništvu generala Ivana Čermaka te tvrtke Anabbela, Internet jelovnik i Trifolium

Naime, Ivo Josipović prikupio je 7,2 milijuna kuna donacija, a u kampanji je potrošio više od 7,9 milijuna kuna pa mu je konačni račun u minusu za 726.030 kuna.

Tzv. kralj osiguranja Dubravko Grgić preko svoja tri osiguravajuća društva (Agram, Euroherc i Jadransko osiguranje) uplatio je 150 tisuća kuna. Poduzetnik Branko Roglić sa svoje tri tvrtke Orbico uplatio je ukupno 100.000 tisuća kuna. Po sto tisuća kuna uplatili su Intrag, iza kojeg stoji poduzetnik Josip Jurčević te još tri tvrtke: Trifolium, Internet jelovnik i Anabbela. Iza tvrtke Internet jelovnik stoji Nino Lulić, poznat kao osnivač prve društvene mreže za izlaske u Hrvatskoj Tulumarka.com. Sa sto tisuća kuna Ivan Čermak, vlasnik Croduxa financijski je pomogao i bivšeg predsjednika Josipovića i aktualnu predsjednicu Kolindu Grabar Kitarović. Isti iznos – po 30.000 kuna - dvoje kandidata dobilo je i od vukovarskog poduzetnika Pavla Vujanovca, vlasnika Prvog plinskog društva.

HNS-ovi ministri i glavni tajnik stranke u dva izborna kruga Josipoviću su donirali po 30.000 kuna. Riječ je o Vesni Pusić, Andreji Zlatar Violić, Ivanu Vrdoljaku, Anki Mrak Taritaš i Srećku Ferenčaku.
Šefica kampanje Tamara Obradović Mazal svom je kandidatu Josipoviću donirala 15.000 kuna.


Najviše sredstava, čak 4,04 milijuna Josipović je dobio od 17 stanaka koju su podržale njegovu kandidaturu, no među njima je, ako je suditi po najavama iz prosinca, uložio SDP. Stranka koju Josipović danas javno napada, tijekom planiranja proračuna za 2014. obećala je i u budžetu predvidjela četiri milijuna kuna. Od pojedinaca i tvrtaka Josipović je dobio još 3,2 milijuna kuna.

Najviše novca iz Josipovićeva stožera potrošili su na promidžbene materijale i medijsko oglašavanje, pa se stoga s razlogom može reći da su od suradnje s bivšim predsjednikom najviše profitirale PR agencije i oglašivači. Naime, samo na oglašavanje bivši je predsjednik potrošio 3,7 milijuna kuna.

Millenium promocija osnivača i suvlasnika Bože Skoke Josipovićevu izbornom stožeru izdala računa u ukupnoj vrijednosti od 2,3 milijuna kuna. Naravno, nije riječ u čistoj zaradi ove agencije budući da su troškove oglašavanja morali platiti trećim osobama.

Od poznatijih agencija i pojedinaca u Josipovićevu stožeru, prema podacima iz financijskog izvješća tvrtki Marka Rakara Mrak komunikacije plaćeno je ukupno 318 tisuća kuna. Manjguri Krešimira Macana oko 240 tisuća kuna, a agenciji Drenislava Žekića Preclarus komunikacije 272.000 kuna.

Na promotivne balzame za usne sa sloganom Pravi put tvrtki Neva Tedeschijeve Atlantic grupe plaćeno je 454.000 kuna. Jumbo plakati Josipovića su koštali nešto više od pola milijuna kuna.

Podatke u cijelosti možete vidjeti ovdje.