GOLEMI DUGOVI CESTOVNOG SEKTORA

Jandroković tvrdi kako nema 'pljuske' Svjetske banke, dapače, kaže da su zadovoljni

13.03.2018 u 12:43

Bionic
Reading

Predsjednik Hrvatskog sabora Gordan Jandroković u utorak je, reagirajući na istup Mostova zastupnika Tomislava Žagara, pročitao izjavu Svjetske banke o procesu reforme cestovnog sektora te poručio kako situacija 'ipak' nije tako zabrinjavajuća, nego je sve u skladu 's onim što je dogovoreno i ranije'

'Svjetska banka zadovoljna je tijekom procesa reforme cestovnog sektora u Hrvatskoj. Financijsko i operativno restrukturiranje nastavlja se na zadovoljavajući način i u skladu s pismom sektorske politike. U tijeku je stalna suradnja, uključujući i rasprave o radnim dokumentima između banke, Ministarstva mora, prometa i infrastrukture te tri cestarske tvrtke, što je uobičajena praksa u svakom projektu', rekao je Jandroković.

'Priznao' je da je svojim postupkom povrijedio saborski Poslovnik, ali i poručio kako je morao reagirati s obzirom da je, kako je rekao, Žagar neistinito naveo da je Svjetska banka poslala 'pljusku' Hrvatskoj jer ukupan dug Hrvatskih autocesta, Hrvatskih cesta i autoceste Rijeka-Zagreb iznosi 5,2 milijarde eura, što je 11 posto BDP-a., a samo ove godine na naplatu dolazi 2 milijarde kuna kamata.

  • +9
Autocesta Vrgorac - Ploče Izvor: tportal.hr / Autor: Jure Divić

'Dužan sam kao predsjednik reagirati i upozoriti da ono što je kolega rekao samo polovično točno', objasnio je Jandroković svoju reakciju.

Žagar: Pljuska iz Svjetske banke

Žagar je istaknuo kako je HAC u travnju 2017. dobio kredit od 22 milijuna eura te jamstvo od 350 milijuna eura, što je bilo namijenjeno projektu modernizacije, restrukturiranja cestovnog sektora. Godinu dana prije, odobreno je 50 milijuna eura za financiranje operativnog poboljšanja te 200 milijuna eura za refinanciranje dijela duga HAC-u.

  • +58
Gordan Jandroković Izvor: Pixsell / Autor: Patrik Macek/PIXSELL

'I nakon što je Svjetska banka to odobrila, nakon što su krenuli na taj posao, dolazi šok iz Svjetske banke ili pljuska. Kažu, ništa se zapravo nije učinilo. Umjesto da ste za 7 posto smanjili broj djelatnika, vi ste ih povećali za 15 posto. Umjesto da ste smanjili troškove, vi ih povećavate', naveo je zastupnik.

Napomenuo je kako se ne smije zaboraviti da su svi dugovi koje imaju HAC, autocesta Rijeka- Zagreb i Hrvatske ceste, pokriveni državnim jamstvima.

'Dakle, sve te dugove na kraju će platiti hrvatski građani', ustvrdio je Žagar te pozvao ministra financija Zdravka Marića da 'ozbiljno razgovara' s ministrom prometa Olegom Butkovićem te nađu rješenje.

'To se mora napraviti, jer to su razlozi za ostavke ministara u svakoj uređenoj zemlji. Ovo su ogromni novci i sramota ako građani Republike Hrvatske sutra moraju to platiti', naglasio je Žagar.

Jedan dnevni list u ponedjeljak je objavio tekst po kojemu je restrukturiranje cestovnog sektora, a time i rješavanje kreditnog zaduženja od 5,2 milijarde eura pod velikim znakom pitanja, jer se restrukturiranje HAC-a ne odvija u skladu s obvezama koje je preuzela hrvatska Vlada.