LORENCINOVI PLANOVI

Izvalite se: Država vam jamči 15 kvadrata na 'romantičnoj plaži'

04.02.2015 u 14:07

Bionic
Reading

Ministar turizma Darko Lorencin danas je u Vodicama predstavio Nacionalni program upravljanja i uređenja morskih plaža, akcijski plan napravljen na temelju Strategije razvoja turizma do 2020, čiji je cilj razvoj proizvoda 'sunce i more'

'Svjesni smo toga da 'sunce i more' trenutačno predstavljaju osnovni turistički proizvod koji nudi hrvatski turizam svojim gostima. Bitno je za našu konkurentnost u tom smislu što više unaprijediti i raditi na kontinuiranom razvoju, a jedan od temeljenih nedostataka tog dijela naše ponude, kako potvrđuje i najnovije istraživanje Tomas 2014, još su uvijek nedovoljno uređene i opremljene plaže. Zbog tog razloga Ministarstvo turizma je u suradnji s Fakultetom za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu Sveučilišta u Rijeci pripremilo Nacionalni program upravljanja i uređenja morskih plaža, a on predstavlja osnovu za daljnji razvoj ovog proizvoda', ocijenio je ministar Lorencin.

U Ministarstvu ističu kako se Nacionalni program prije svega temelji na tematizaciji morskih plaža u cilju bolje valorizacije plažnih prostora i povećane atraktivnosti same destinacije. Dok osnovna klasifikacija tipa plaže govori o prirodnim (udaljene i ruralne plaže) i uređenim plažama (mjesne, urbane gradske i plaže turističkog kompleksa), tematizacija nastoji odgovoriti na pitanja koje sadržaje naši gosti očekuju na plažama tijekom odmora u našoj zemlji, s obzirom na to kojem potrošačkom segmentu pripadaju. Tako su teme prilagođene potrebama obitelji s mlađom djecom do sedam godina, obitelji sa starijom djecom od osam do 14 godina, mladima od 18 do 24 godine i sl.

Temeljem toga je napravljena podjela na 14 tema, tj. na eko plaže, plaže za surfere, ronilačke, adrenalinske, romantične plaže, plaže za pse, plaže za obitelji s djecom, party plaže, plaže kulture, nudističke plaže, urbane promenadne plaže, plaže sa zabavnim sadržajima za mlade, plaže sa sportskim i rekreativnim sadržajima te resort, odnosno hotelske plaže.

Predviđeno je da se jedna plaža može zonirati na jednu ili više od navedenih tema.

Tematizacija pojedinih odabranih plaža zahtijeva i jasno definirano uređenje te opremanje, što obuhvaća zadovoljenje minimalnih tehničkih uvjeta (npr. čistoća mora i plaže, tuševi, Wi-Fi, sanitarni objekti, spasioci i dr.) i tzv. posebnih elemenata (npr. ležaljke i suncobrani, uređen prostor za boravak djece, parkiralište i dr.).

Velik naglasak pri tome je stavljen na 'prihvatni kapacitet' tematiziranih plaža s obzirom na to da se dio naših gostiju učestalo žali na gužve. U slučaju plaže sa zabavnim sadržajem za mlade očekivana nosivost kapaciteta (tj. osiguran prostor) trebao bi iznositi 5 m2/po osobi, adrenalinske plaže 10 m2/po osobi, a romantične plaže čak 15 m2/po osobi itd.

Daljnji ciljevi u razdoblju od 2016. do 2020. obuhvaća realizaciju Marketinškog plana brendiranja i promocije jadranskih plaža, tj. izradu oznaka kojima će se obilježavati pojedine tematske plaže i njihovu promociju ciljanoj publici.

'Kako smo i naznačili u Strategiji razvoja turizma, kreirali smo niz mjera i aktivnosti putem kojih želimo ostvariti zacrtane ciljeve kao što su povećanje turističke potrošnje, rast prihoda od turizma te ulazak Hrvatske među 20 najkonkurentnijih turističkih zemalja svijeta. Jedna od aktivnosti koje će uvelike pridonijeti ostvarenju navedenih ciljeva je unapređenje plaža praćenjem tržišnih trendova kroz njihovu tematizaciju i konstantan razvoj', rekao je ministar Lorencin.