prvi u njemačkoj

Hamburg zabranio dizelaše na pojedinim cestama

  • Autor: L. F./Hina
  • Zadnja izmjena 31.05.2018 13:28
  • Objavljeno 31.05.2018 u 13:28
tportal

Izvor: Pixsell / Autor: Slavko Midžor

Hamburg je u četvrtak kao prvi njemački grad uveo zabrane prometa vozila s dizelskim motorima na pojedinim prometnicama a političari apeliraju na automobilsku industriju kako bi se pronašlo rješenje za problem sa zagađivanjem zraka i izbjegle opće zabrane

„Još možemo spriječiti zabrane. Jer uskoro će i drugi gradovi početi uvoditi zabrane jer neće imati izbora“, rekao je potpredsjednik zastupničkog kluba socijaldemokrata u Bundestagu Soeren Bartol za javni servis rbb.

On je od njemačke kancelarka Angele Merkel zatražio da se „konačno pokrene“ po ovom pitanju.

Socijaldemokratska ministrica zaštite okoliša Svenja Schulze se iznova u razgovoru za medije grupe Funke od četvrtak založila za tehničke promjene na dizelskim motorima koji bi omogućili smanjenje emisije dušikovih oksida.

Ovom rješenju se zbog visokih troškova opire automobilska industrija a podršku u tomu daje joj kancelarka Merkel i demokršćanski ministar prometa Andreas Scheuer. Automobilska industrija umjesto toga predlaže promjene na softveru vozila što je međutim moguće samo kad manjeg broja dizelskih automobila.

U veljači je sud u Stuttgartu u jednoj presudi gradovima načelno dozvolio uvođenje zabrana prometa vozilima na dizelski pogon u svrhu smanjenja količina dušikovog oksida u većim gradovima.

Od zabrane su izuzeta samo ona vozila koja posjeduju oznaku 6 a to su u pravilu vozila koja su se počela proizvoditi od 2016.

  • +6
  • +3

Ovako izgleda najbrži dizelaš na svijetu

Izvor: Promo fotografije / Autor: Alpina

U raspravu se sad uključila i desno populistička Alternativa za Njemačku (AfD) koja velike stranke optužuje da dozvolama zabrana žele „oduzeti imovinu narodu“. Predstavnici koalicijske socijaldemokratsko-demokršćanske vlade AfD-u predbacuju ubiranje jeftinih političkih bodova.

„AfD-u uopće nije stalo do rješenja dizelskog problema nego se sada profilira kao zaštitnik građana“, zaključio je demokršćanski političar Ingo Senftleben.

Greenpeace smatra da su zabrane za određene dionice dvije prometnice u Hamburgu „čista kozmetika“.

„Nije dovoljno uvesti zabranu za nekoliko stotina metara prometnica da bi se poboljšala kvaliteta zraka u gradovima“, priopćio je Greenpeace povodom uvođenja zabrane u Hamburgu.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!