model 6+3+3+3+3

Glas poduzetnika traži moratorij na leasing za one koji se bave povremenim prijevozom: To je oko 20 tisuća zaposlenih

06.05.2020 u 18:03

Bionic
Reading

Udruga Glas Poduzetnika u srijedu je u ime charter tvrtki, tvrtki za povremeni prijevoz, rent-a-car tvrtki i putničkih agencija predložila Hanfi i leasing kućama moratorij na leasinge do 18 mjeseci po modelu 6+3+3+3+3, napominjući da su neke djelatnosti na rubu propasti zbog koronakrize i troškova leasinga

Kako ističu u svom priopćenju, neke djelatnosti svoje funkcioniranje baziraju primarno na korištenju opreme, ponajviše vozila i plovila, financiranih putem leasinga. Te djelatnosti uključuju tvrtke za povremeni prijevoz putnika, charter plovila, taxi brod tvrtke, rent-a-car tvrtke i putničke agencije, koje će zbog upitne turističke sezone imati nikakve ili vrlo male prihode ove godine.

"Nemojte misliti da se ovdje radi o malom segmentu poslovanja. U povremenom prijevozu postoji 1.200 licenci u unutarnjem i oko 800 u međunarodnom prijevozu, to je oko 20.000 zaposlenih i 15.000 vozila, kombija i autobusa, od kojih je minimalno 30 posto na leasingu", kaže Hrvoje Bujas, predsjednik Udruge Glas Poduzetnika.

Navodi i da više od 300 rent-a-car tvrtki ima oko 25.000 vozila, od kojih je 15.000 na leasingu. Stotinjak najvećih charter tvrtki ima ukupno oko 4.500 brodova na leasingu i oko 1.800 zaposlenih, a na njih se dodatno naslanjaju servisi, nautičke trgovine, ugostitelji na otocima i mnogi drugi.

"Cijeli taj ekosustav preko 30.000 zaposlenih ostvaruje preko 90 posto prihoda od uglavnom stranih turista, a u ovoj situaciji je egzistencijalno ugrožen i može se dogoditi prava katastrofa. Mi smo se već prije nekoliko tjedana obratili javnosti s našim prijedlozima za bankovne kredite i leasinge, ali primjećujemo da se sve odvija jako sporo, a dodatno smo ostali razočarani i nenadanim i nenajavljenim ukidanjem HAMAG COVID-19 kredita prije nekoliko dana", dodao je Bujas.

Prijedlog Udruge u ime više od 500 tvrtki njezinih članica koje se bave tim djelatnostima je među ostalim da se uspostavi moratorij na leasinge od 6-18 mjeseci s minimalnom kamatom za vrijeme grace perioda od 0,5 posto (6 mjeseci) do 1 posto (18 mjeseci), uz produljenje roka otplate za isti period koliko će trajati moratorij, bez ikakvih dodatnih naknada.

Također, traže i produljenje mjera za očuvanje radnih mjesta na dodatna 3 mjeseca za te djelatnosti te ukidanje periodičkih tehničkih pregleda za vrijeme trajanja epidemije.

Alternativa je povratak na tisuće vozila i plovila te slanje tisuća ljudi na HZZ, kao i zatvaranje poslovanja za minimalno trećine tvrtki od preko 5.000 registriranih za navedene djelatnosti, upozoravaju.

Povremeni prijevoznici su pokrenuli i inicijativu, čiji je jedan od koordinatora Marko Slišković iz tvrtke Augmentum, o organizaciji prosvjedne vožnju autobusima i drugim vozilima koja se koriste putem leasinga u osam najvećih hrvatskih gradova. Vožnja simbolično počinje u četvrtak u 11,55 sati, dakle u pet do dvanaest.

Slične protestne vožnje su u prethodnim tjednima organizirali i prijevoznici u Austriji, Njemačkoj i drugim europskim državama, napominju iz Udruge Glas poduzetnika.