škola za život

Forum za slobodu odgoja: Kurikularna reforma još jedna kozmetička intervencija

09.09.2019 u 11:01

Bionic
Reading

Forum za slobodu odgoja u ponedjeljak je u povodu početka nove školske godine ocijenio kako je kurikularna reforma, koja se od danas provodi, još jedna kozmetička intervencija koja Hrvatsku drži na obrazovnoj periferiji

Forum u priopćenju ističe da je odgojno-obrazovni sustav bremenit problemima, zbog čega bi nastavna godina koja započinje po mnogočemu mogla biti najkontroverznija u povijesti samostalne Hrvatske.

'Smanjenje broja upisanih učenika, nedostatak učitelja, nastavnika i profesora, ispodprosječne plaće onih koji rade u sustavu, porazni rezultati na državnoj maturi - samo su vrh liste problema za koje ni državne niti obrazovne vlasti ne nalaze sustavne i kvalitetne odgovore, već redovito pribjegavaju kozmetičkim intervencijama', kaže se u priopćenju.

Za 'frontalno uvođenje' projekta 'Škola za život' u odgojno-obrazovni sustav ocjenjuju da se 'u najmanju ruku može okarakterizirati kao kozmetička intervencija'.

'To je projekt koji se najvećim dijelom temelji na opremanju škola elektroničkim uređajima i potrebnim materijalima za svakodnevni rad. Opremanje škola je dobrodošlo jer dokazano utječe na smanjenje nejednakih uvjeta rada, no taj projekt se ne može smatrati reformom, a osobito ne reformom koja bi sličila onim reformama koje se često navode kao uzori', poručuje Forum.

Dok suvremeni obrazovni sustavi, na koje se često pozivamo, prepoznaju holistički pristup obrazovanju kao najadekvatniji odgovor u pripremi budućih generacija za život, možemo reći kako je ovo samo još jedna intervencija koja Hrvatsku drži na obrazovnoj periferiji, ocjenjuje udruga.

Nedostaje nekoliko važnih stvari kako bi se ta intervencija smatrala smislenom reformom - temeljni dokument, kao i niz drugih dokumenata koji su strateški i cjelovito trebali odrediti sveobuhvatnost promjena u sustavu odgoja i obrazovanja, smisleno i sustavno stručno usavršavanje učitelja, nastavnika i profesora za provedbu novih kurikuluma, metoda poučavanja i vrednovanja ishoda učenja te dugoročan model financiranja odgojno-obrazovnog sustava izvan kratkoročnih projekata.

Nedostaje, dodaje Forum, i samokritičnosti odgojno-obrazovnih vlasti 'koja je možda slušala, ali nije čula konstruktivne prijedloge i pozive odgojno-obrazovnih radnika i stručnjaka da se osigura dovoljno vremena za sustavnu i kvalitetnu pripremu', a nedostajalo je i vizije i odvažnosti da se napravi ono što je dugoročno dobro već se radi 'većinom ono što lijepo izgleda'.

U priopćenju se ističe da će odgojno-obrazovni radnici, kao i uvijek do sada, učiniti sve da održe kvalitetu svoga rada s učenicima jer će svoju motivaciju naći u djeci s kojom rade i u pozivu koji su odabrali.