KATASTROFALNI REZULTATI

Evo kako su BBC-jevi stručnjaci pokopali HRT-ov Dnevnik

  • Autor: Vanja Majetić
  • Zadnja izmjena 27.05.2015 08:38
  • Objavljeno 27.05.2015 u 07:00
HRT Hrvatska televizija

HRT Hrvatska televizija

Izvor: Pixsell / Autor: Zeljko Lukunic/PIXSELL

Središnji Dnevnik HRT-a ne zadovoljava suvremene medijske informativne standarde, dosadan je i nezanimljiv, a trajanje od sat vremena zamorno je i najkoncentriranijem gledatelju, poražavajući je zaključak stručne analize BBC-ja koju je naručila Hrvatska radiotelevizija, doznajemo od izvora s javne televizije

Djelatnik HRT-a upoznat s rezultatima analize koji je govorio za tportal pod uvjetom da ga ne imenujemo, potvrđuje nam da se i po hodnicima na Prisavlju naveliko priča o poražavajućim ocjenama opsežne analize programskog sadržaja HRT-a. Osobito je, kaže, na udaru stručne kritike bila središnja informativna emisija koju su britanski kolege u svojoj ocjeni pokopale.

Iako je u sklopu borbe za gledanost s komercijalnim televizijama HRT odlučio unijeti drastične promjene u svoj najpoznatiji brend, prema saznanjima našeg izvora, Dnevnik je ocijenjen kao 'dosadan, nezanimljiv i lišen bitnih informacija'.

Pored toga, jedna od stručnih zamjerki britanskih kolega upućenih urednicima Dnevnika odnosi se i na vrijeme emitiranja u 19 sati i 'predugo i zamorno trajanje od sat vremena te nepotrebnog nastavka' u obliku 'Dnevnika plus' u trajanju od dodatnih 15 minuta. Ocjene ostalih dijelova programa sugovorniku nisu bile dostupne, a kako navodi, u televizijskim kuloarima najviše se govori o Dnevniku jer je u nj i uloženo najviše novca.     

Upravo je poražavajuća ocjena novog središnjeg Dnevnika jedan razloga što je Programsko vijeće Hrvatske radiotelevizije u ponedjeljak zatražilo dostavu BBC-ijeve analize programskih sadržaja analize programa HRT-a.

Podsjetimo, tijekom jučerašnje sjednice Programskog vijeća član Vijeća iz redova zaposlenika HRT-a Jozo Barišić zatražio je od ravnatelja programa Saše Runjića informacije u vezi s analizom BBC-ija o programu HRT-a, ali i njezinoj cijeni, točnije koliko je ona bila plaćena.

Prema Runjiću, radi se o internom dokumentu koji služi HRT-u kao orijentacija, odnosno kako bi se uočilo što je dobro, a gdje su potrebne korekcije. Vijeće je u vezi s tim pitanjem donijelo zaključak kako od ravnateljstva HRT-a traži da mu se dostavi taj dokument u onom segmentu u kojem se odnosi na ovlasti Vijeća, a ako se radi o poslovnoj tajni, Vijeće će ga razmotriti na zatvorenoj sjednici.

Jozo Barišić koji je, podsjetimo, dobio opomenu pred otkaz od glavnog ravnatelja HRT-a Gorana Radmana zbog izjave Jutarnjem listu da je televizijska emisija o inauguraciji predsjednice Kolinde Grabar Kitarović bila napravljena ispod svake ljudske i profesionalne razine, nije htio komentirati kuloarske priče kako je BBC-ijeva analiza programa hrvatske javne televizije negativna.

'Ne bih ulazio u ono što se priča po hodnicima na Prisavlju, no svakako i nadalje stojim iza zahtjeva da Programsko vijeće dobije na uvid zaključke BBC-jeve analize programa te koliko je za nju plaćeno BBC-jevoj konzultantskoj kući', kazao je za tportal dugogodišnji urednik informativnog programa HRT-a. Kolika je pak cijena stručne analize programskog sadržaja, nismo doznali, iako bi ona, smatraju zaposlenici HRT-a, trebala biti javna.

Službeno s HRT-a doznajemo kako se ne radi o posebno naručenoj analizi, već je to dio uobičajene suradnje između javne televizije i EBU-a (Europske radiodifuzijske unije), čiji je HRT član. Prema objašnjenju Igora Medića iz Službe za komunikacije HRT-a, to članstvo omogućuje i razmjenu stručnjaka, odnosno analize ovakve vrste, a trošak HRT-a vezan je samo uz fizički dolazak i boravak stručnjaka izvana.

Što se pak kritika na račun Dnevnika tiče, Medić nam je kazao kako 'programski čelnici ističu kako unutar Informativno medijskog servisa postoji niz stvari koje tek valja napraviti i popraviti'. Pritom je naglasio kako je 'bit svake interne pa i ove analize i to da se kritički osvrnemo sami na sebe kako bismo išli prema cilju poboljšanja IMS-a' zaključivši kako javna objava internog dokumenta HRT-a nije previđena.    

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi