RERA RADI POLAKO, BEZ PRIŠE

Dalmatinci se 2013. sjetili brendirati dalmatinske specijalitete

14.05.2013 u 17:47

Bionic
Reading

Slučajno ili ne, Javna ustanova za koordinaciju i razvoj Splitsko-dalmatinske županije RERA - u stvarnosti jedna od 'razvojnih agencija' koje ima gotovo svaka županija - samo nekoliko dana nakon što je u medijima prozvana da služi za uhljebljenje HDZ-ovih kadrova i trošenje proračunskih milijuna organizirala je predstavljanje svog projekta 'Oznaka izvrsnosti - Pravo dalmatinsko'. Nakon nekoliko godina rada konačno im je sazrela ideja brendiranja dalmatinskih proizvoda i usluga, pa će negdje krajem ove godine početi dijeliti pečate sa znakom 'Pravo dalmatinsko'. U prvoj seriji na redu su konobe

Sanader: Bit ću otvoren nakon izbora

'Kakvu hranu jedemo, je li zdrava?' kratko i jednostavno upitao je jedan ugostitelj splitsko-dalmatinskog župana Antu Sanadera, nakon što je ovaj najavio da Dalmacija može postati 'hrvatska Provansa'. Dobio je prilično neočekivan i iskren odgovor: 'Ne smijem reći jer će se krivo shvatiti, kazat ću vam za par dana, kada više ne budem župan! Garantiram da ću vam tada otvoreno progovoriti', kazao je Sanader.

'Strateški plan brendiranja završili smo prije dvije godine, trebalo je vremena da sve skupa posložimo... Radili smo na istraživanju ključnih obilježja, provodili terenska i desk istraživanja, pa smo kao rezultat dobili slogan 'Dalmacija. Vječna inspiracija'. Ili, na engleskom: 'Dalmatia. For life, for soul'', objasnio je direktor RERA-e Srećko Radnić

'Oznaku Pravo dalmatinsko dodjeljivat ćemo proizvodima i uslugama s otoka, priobalja i Zagore, a to će im davati novu kvalitetu, poticati kreativnost i svijest, čuvati izvornost i zajedništvo... A ulaskom u Europsku uniju njihova dodatna vrijednost dobit će još dodatne vrijednosti', uvjeren je Radnić. Pohvalio se da je već izrađen pravilnik, komunikacijska strategija, vizualne oznake i odluka o području ocjenjivanja, pa će prve konobe dobiti svoje oznake do kraja ove godine. Nakon njih slijedi poljoprivreda, pa ekoproizvodnja, hotelijerstvo, nove tehnologije, poduzetništvo. Krajnji cilj je, kaže, da dalmatinski brand prepozna cijela Europa.

Dosadašnji predsjednik Upravno vijeća RERA-e, inače kandidat za splitsko-dalmatinskog župana Zlatko Ževrnja, tvrdi da ova ustanova ima 'niz sjajnih projekata', a dosadašnji župan Ante Sanader najavio je da će u pokušaj brendiranja Dalmacije biti uključene sve četiri dalmatinske županije. Na prvom dijelu projekta, ocjenjivanju konoba, angažiran je novinar Zlatko Gall, pa objasnio da će se nastojati dostići standard 'autohtonih namirnica i autohtonih jela u autohtonom okruženju' - odnosno, da se nikako ne smije dogoditi da konobe u različitim dijelovima Dalmacije postanu unificirane.

Direktora RERA-e Radnića upitali smo je li točno da upravo njegova ustanova ima uvjerljivo najveći proračun među razvojnim agencijama, dok je po učinkovitosti ostvarenja projekata na začelju, pa je odgovorio da to 'nije istina'. Tvrdi da je problem u činjenici da je osnovana među posljednjima te da je svejedno u područjima poput prekogranične suradnje 'vjerojatno najbolja u Hrvatskoj'.

RERA, ima dvadeset zaposlenih s prosječnom plaćom od 12,5 tisuća kuna, na što potroši gotovo svih 7,6 milijuna kuna svoga proračuna.