stiže 5. rujna

Bliži se rok obaveznom dvojnom iskazivanju cijena, a tajni kupci već su u akciji: Provjeravaju trgovine, frizere, teretane...

16.08.2022 u 20:54

Bionic
Reading

Tajni kupci kreću u akciju. Provjeravat će cijene svega - od brašna, ulja i šećera pa sve do restorana, teretana i frizerskih salona

Još je dvadesetak dana do obveznog dvojnog iskazivanja cijena jer od 5. rujna sve će cijene morati biti iskazane u kunama i eurima. Od danas pa sve do kraja iduće godine takozvani tajni kupci kontrolirat će preračunavanje cijena u euro. Sve nepravilnosti prijavljivat će se Državnom inspektoratu i Ministarstvu gospodarstva, navodi Dnevnik HRT-a.

'Ispisuju li se dvojne cijene na etikete, koristi li se možda zaokruživanje kod tih cijena što znači, ako je neki proizvod 12 eura, hoće li trgovac zaokružiti možda na jedan euro više ili nešto slično', objašnjava tajni kupac. 'Pratit će se cijene u kunama u kolovozu 2022. godine. Također će se pratiti dvojno iskazivanje cijena u kunama i eurima budući da službeno iskazivanje cijena započinje 5. rujna ove godine', dodaje.

Pet udruga diljem Hrvatske nadzirat će cijene 60 proizvoda i usluga.

'Tajni kupci će provjeravati cijene u 5 prodajnih i tri uslužna. Time ćemo obuhvatiti velike trgovačke lance, pekarnice, mesnice, ljekarne, a uslužna mjesta to su frizerski saloni, ugostiteljski objekti i teretane', najavljuje Nikolina Srša, Klub potrošača "Međimurka".

'To će biti oni najčešći proizvodi koje koristimo. Tjestenina, mlijeko, šampon i kada jednom odredimo koji će to biti proizvodi, od kojeg proizvođača, po kojoj gramaži, stalno ćemo provjeravati te proizvode', dodaje Tatjana Popović Filipović, iz Centra za edukaciju i informiranje potrošača Osijek. Od danas sve tvrtke i obrti koji prodaju svoju robu i usluge mogu pristupiti Etičkom kodeksu. Oni koji se na to odluče dobit će identifikacijsku oznaku koja potrošačima jamči transparentnost i pouzdanost.

'Također će i određene obveze poslovnih subjekata prema njihovim zaposlenicima biti da ih educiraju, da ih osposobe za rad s potrošačima na ispravno vraćanje tijekom dvojnog opticaja i slične aktivnosti koje također moraju savladati', ističe Nina Čulina, ravnateljica Uprave za trgovinu i politiku javne nabave.

'Vidimo i s druge strane već nam se građani javljaju s potencijalnih kršenjima, kako u sektoru prodaje proizvoda tako i od usluga, da su trgovci odlučili napraviti ono čega se najviše bojimo, a to je neopravdano, prvo podići neopravdano cijene da bi mogli zaokružiti na određeni iznos eura', upozorava Popović Filipović. Kako bi se građanima što više olakšalo razdoblje prelaska na euro udruge će osigurati telefonske linije na kojima će potrošači moći dobiti sve potrebne informacije.

  • +24
Početak proizvodnje hrvatskih eurokovanica Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Bozidar Bengez