POVRŠNOST ILI DOBRONAMJERNA KRITIKA

BBC 'promovira' Zagreb pjesmom Idola

  • Autor: Mladen Obrenović
  • Zadnja izmjena 29.09.2011 15:13
  • Objavljeno 29.09.2011 u 13:12
Zagreb BBC

Zagreb BBC

Izvor: tportal.hr / Autor: Mladen Obrenovic

Iako nitko ne sumnja u postulate koji tradicionalno važe za BBC, kao jednu od najuglednijih medijskih kuća u svijetu, a koji autorima u radu daju punu slobodu izričaja, površnim pogledom na reportažu za rubriku 'fast:track' koja donosi priču o Zagrebu kao turističkoj destinaciji upućeniji gledatelji s ovog prostora ostat će razočarani jer je kao glazbena podloga izabrana pjesma koja prije asocira na Beograd nego na Zagreb. Riječ je o pjesmi 'Djevojko mala', čiji je autor Zagrepčanin Darko Kraljić, ali su je slavnom učinili beogradski izvođači

Reportažu o Zagrebu, u kojoj autor postavlja pitanje može li hrvatski glavni grad postati pravom turističkom destinacijom ili ostati samo postaja koja se brzo pogleda na putu prema Jadranskom moru, ekipa BBC-a snimala je u vrijeme održavanja međunarodne konferencije UNWTO (Svjetske turističke organizacije) koja je nedavno organizirana upravo u hrvatskoj prijestolnici.

Konferencija posvećena turizmu i medijima poslužila je uglednoj britanskoj TV-kući da napravi i priču o turističkoj ponudi Zagreba, vjerojatno u najboljoj namjeri i u želji da se, osim o jadranskoj obali, donese nešto korisno i o ponudi kontinentalnog turizma. Koliko je to urađeno na dobar ili loš način, tema je za raspravu, no vodeći turistički djelatnici ne smatraju da 'jedna reportaža može narušiti imidž Hrvatske kao turističke destinacije'.

'Hrvatska je na britanskom tržištu prepoznata kao još neotkrivena zemlja bogate povijesti. Isto tako Britanci vrlo dobro znaju za sve komparativne prednosti Hrvatske kao turističke destinacije. Prepoznali su nas kao zemlju koja već ima razvijen turizam, a Zagreb kao glavni grad promoviramo kao moderno i urbano središte te city break destinaciju', poručio je, doduše neslužbeno, jedan ugledni i neimenovani turistički djelatnik.

Iako se u turizmu ne smije razmišljati u stilu 'i loša reklama je ipak reklama', turistički su djelatnici svjesni kako i reportažu koja samo površno pokazuje Zagreb, grad koji ima puno toga za pokazati gostima – domaćim ili stranim turistima - 'treba prihvatiti kao poticaj da se u promidžbi Hrvatske učini bolje i više'.

Doduše, slažu se i stručnjaci, nečije impresije i dojmovi mogu pomoći i u 'ispravljanju nekih sitnih propusta u prezentaciji svoga grada i države koje netko radi nesavjesno, a drugi ih primijete'.

No propust koji je na početku reportaže napravio BBC ipak je zanimljiv za istaknuti. Za glazbenu podlogu uvodnog dijela izabran je instrumental pjesme 'Devojko mala' koju je još krajem '50-ih za film 'Ljubav i moda' otpjevao beogradski glumac Vlastimir Đuza Stojiljković. Kasnije su je obradili Idoli, a potom i Cubismo u suradnji s glazbenikom Vladom Divljanom, pa su pjesmu izveli na španjolskom i nazvali je 'Nina Bonita'.

Definitivno bi ta pjesma najprije mogla biti korištena kao znak prepoznatljivosti Beograda, a ne Zagreba, no možda su na BBC-u znali što danas rijetko tko zna – obje prijeratne verzije pjesme snimljene su za zagrebački Jugoton (danas: Croatia Records), uz dodatak kako su prije točno 30 godina Idoli pjesmu snimili u studiju tadašnjeg RTV-a Zagreb. Ili su znali još nešto - da je pjesma djelo Darka Kraljića, Zagrepčanina s beogradskom adresom.

Vlastimir Đuza Stojiljković - Devojko mala (1960)

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi