BIG IN JAPAN

Akihabara

26.01.2011 u 10:15

Bionic
Reading

Iako je počeo kao željezničko skladište tržnice voća i povrća u prvim godinama 20. stoljeća, tokijski kvart Akihabara prošao je kroz puno transformacija. Već nakon II. svjetskog rata, otvaranjem elektrotehničkog fakulteta, ovaj dio glavnog grada Zemlje Izlazećeg Sunca bio je predodređen da postane 'električni grad'

Akihabara je ime kvarta smještenog oko istoimene željezničke stanice koja povezuje istočne rubne tokijske dijelove grada sa zapadnim (Shinjuku), a ujedno je smješten i na kružnoj liniji Yamanote, što ga čini važnim prometnim sjecištem s vrlo velikim prohodom putnika, od preko milijun njih po danu. Srce Akihabare je ulica Chuo-dori, počevši od Suehirochou metro stanice pa na jug do mosta Mansei svakog potrošača ozbiljne ili zabavne elektronike očekuje raj na zemlji. Zamislite ulicu u obliku naopakog slova T gusto ispunjenu zgradama-trgovinama, a svakoj od njih po šest ili sedam katova tematski posložene elektroničke i popratne robe.

Već krajem pedesetih Akihabara je bila mjesto gdje su otvoreni prvi dućani s elektronikom, bilo da ste tražili prve tranzistorske čipove ili čuda moderne tehnologije poput crno-bijelih televizora. Osamdesetih su se pojavili dućani s PC računalima, a koju godinu kasnije japansko tržište preplavili su prvi uređaji za reprodukciju anime crtića i videoigara. Devedesete su donjele i duty free shopove i danas u njima možete kupiti elektroniku prilagođenu korištenju na Zapadu, jednako u Americi kao i u Europi.

Zabavna elektronika danas zauzima više od polovine trgovačkog prostora Akihabare, sve što možete zamisliti u elektroničkom obliku ovdje poprima fizički oblik i nudi vam se za sasvim prosječnu cijenu kao i na Zapadu, no uđete li u koju ulicu dalje, možete naići i na prilično jeftinije uređaje. Zbog svoje specifičnosti, zabavna elektronika traži i drukčiji način reklamiranja: veliki ekrani na pročeljima zgrada stvaraju kakofoniju zvuka i slike u nastojanju predstavljanja sadržaja, raspjevani i rasplesani ženski modeli u odjeći kojom predstavljaju najnoviju videoigru ili anime crtić slatkim glasićima kroz nos mame vas u dućane prenatrpane igračkama, anime DVD-ima, mangama. Što se ponude tiče, rekli bismo - nebo je granica - no u ovom slučaju moramo reći da je granica - jezična barijera. Ipak, teško da ćete izaći, a da nešto ne kupite, pa bio to makar i minijaturni privjesak za ključeve ili poster nekog od japanskih stvarnih ili virtualnih idola.

Poseban doživljaj je posjet Akihabari noću kada izlozi zabliješte u svom najjačem sjaju. Svi dućani tada žmirkaju magičnim bojama i doslovno hipnotiziraju svakog štovatelja otaku kulture* koji se prvi put nađe na ovakvom mjestu. Mnogi od njih će se zateći u nasumičnom pravcu kretanja ulicama i dućanima, usta razvučenih u dječje začuđen osmijeh i širom otvorenih očiju obojanih neonom.

* otaku – uvriježeno ime (ponegdje i posprdno) za ljubitelja japanskih zabavnih sadržaja poput anime crtića, mangi, videoigara i sl.