HIJAO

Zvuči nevjerojatno, no Facebook će sada prepoznavati i što nosite

  • Autor: J.D.
  • Zadnja izmjena 06.02.2017 08:28
  • Objavljeno 06.02.2017 u 08:28
Facebook

Facebook

Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

Facebookov alat za pretraživanje postat će još moćniji - posebno s vizualne strane priče. Ova društvena mreža planira implementirati nadogradnju za sustav koji prepoznaje elemente na slikama i razvrstava ih u kategorije, neovisno o tom je li ih korisnik ručno označio

Ova društvena mreža u skorije vrijeme će tako u rezultatima pretrage moći pružiti odgovor i na upite poput toga je li korisnik nosio crnu majicu ili jaknu.

'Online pretraživanje se donedavno oslanjalo isključivo na tekstualne tehnologije - čak i kod slika (...) sve do sada', navodi Joaquin Candela, stručnjak za primijenjeno strojno učenje.

Stvari se mijenjaju, jer smo računalnu viziju pomakli na sljedeću razinu, s ciljem razumijevanja slika na razini piksela.

Zahvaljujući ovakvom razvoju stvari, korisnici će uskoro moći postavljati upite ne samo na prirodan tekstualni način, već i opisni vezan uz slike. Plešu li ljudi na fotografiji, kakvu odjeću nose, jesu li nasmješeni - samo je dio pitanja koje će biti moguće postaviti. Zanimljivo je svakako to da je projekt inicijalno nastao zbog podrške za slabovidne, no od noviteta će profitirati apsolutno svi.

Automatizacija ove vrste ne samo da će osigurati lakše i inovativnije pretrage, već će osigurati i manje neprikladnog sadržaja na ovoj popularnoj društvenoj mreži. Ne samo da će se moći analizirati fotografije, već i video materijal, iako će ovo potonje tražiti nešto više resursa i neće biti (nužno) jednako dobro kao kod statičnih fotografija.

Razvoj opće AI platforme FBLearner Flow osiguralo je na godišnjoj razini šesterostruki rast u broju pokusa koje Facebook može raditi. Danas je riječ o vrtoglavih 1,2 milijuna AI pokusa svaki mjesec. Facebookova platforma Lumos, koja služi za prepoznavanje slika i video materijala, napravljena je povrh toga. Kada stvari stižu u ruke potrošača, nije jasno, no poznavajući Facebook valja računati s postupnim otkrivanjem noviteta s vremenom.

Facebook

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!