PRAVILA, PRAVILA

Znate li što sve (ne) smijete na društvenim mrežama?

25.07.2014 u 11:50

Bionic
Reading

Uvjeti korištenja (dokument koji gotovo nitko ne pročita) sadrže hrpu pravnih smjernica, pravila i dozvola. Kladimo se da o većini pojma nemate

Evo nekih od njih. Koliko ih kršite, a da to niste ni znali?

Facebook

U Facebooku smiju korisititi vaše fotografije i video zapise za što god im padne na pamet
Ne želite da se vaše fotografije nađu u oglasima na Facebooku? Ha, šteta - time što ste pristali na uvjete korištenja dali ste im široke ovlasti za korištenje gotovo svega što objavite, a što bi moglo biti smatrano intelektualnim vlasništvom. Bez naknade, naravno.


Vaš je sadržaj još uvijek u vašem vlasništvu, ali Facebook ga smije koristiti i to pravo prenositi drugim ljudima. Kako to spriječiti? Jedini način je brisanje sadržaja sa Facebooka (ili brisanje korisničkog računa na Facebooku).

Mislite da je to pretjerano i neuobičajeno? Prilično je često prisutno, u stvari. Slične odredbe imaju i Twitter, Instagram i Google.

Ne smijete koristiti Facebook ako ste osuđeni za silovanje, zlostavljanje i slične sa seksom povezane zločine
Samo po sebi je jasno zašto, zar ne?

Od vas se očekuje da kontakt podatke redovno osvježavate
Recimo, trebate unijeti novi broj mobitela najkasnije 48 sati nakon što ste ga promijenili. Zašto? U Facebooku kažu da im je to potrebno kako bi vaš korisnički račun bio siguran.

Twitter

Kako koristite Twitter i kako ste na njega dospjeli
Twitterova politika zaštite privatnosti omogućuje toj tvrtci praćenje vaše IP adrese, koji web preglednik koristite, koje stranice posjećujete, s kojih ste stigli na Twitter, vaše lokacije, kojeg telekom operatora, uređaj i aplikacije koristite, što ste pretraživali i podatke koje prikupljaju kolačići (cookie). Google traži isto.

Ne smijete zauzeti korisničko ime
Želite rezervirati korisnički račun za vašeg klinca, kako bi ga mogao koristiti kad poraste? Neće ići. Twitter obično briše korisničke račune koji su neaktivni šest do devet mjeseci.

Instagram

Nema objavljivanja seksualno eksplicitnog sadržaja
Nije samo golotinja zabranjena. Pravilo, samo po sebi, nije naročito precizno, ali je u praksi strože od sličnih na Facebooku i Twitteru. Srećom, tu je Tumblr.

Ne bi trebali slati im ideje, ali ako ih pročitaju i svide im se, iskoristit će ih
Instagramovi uvjeti korištenja navode kako je politika kompanije 'ne zaprimati ili razmatrati sadržaj, informacije, ideje, sugestije i druge materijale osim onih koji su zatraženi'. Ipak, ogradili su se - ako im vaša ideja zapne za oko, mogu je iskoristiti, a vama ne platiti ni lipe.

Linkedin

Ne smijete dodavati ljude koje ne poznajete
Kao što vjerojatno već znate, na Linkedinu morate navesti kako ste upoznali nekog prije no što im pošaljete pozivnicu za povezivanje. Ako to ne možete, Linkedin vam neće omogućiti povezivanje. Što ne priječi hrpu ljudi da to zaobilaze kako i kad god stignu.

Ne smijete promovirati usluge eskorta ili prostitucije, čak i ako su legalne u zemlji u kojoj živite
Nemojte ni pokušavati. Pravila su prilično jasna.

Ne smijete lagati
Postoji zabrana dodavanja netočnih informacija u korisničke profile na Linkedinu.

Izvor:Mashable