TOYOTA MIRAI

U Europu stižu Toyotina vozila koja za pogon koriste vodik

  • Autor: J.D.
  • Zadnja izmjena 19.08.2015 06:29
  • Objavljeno 19.08.2015 u 06:29
Toyota Mirai

Toyota Mirai

Izvor: Promo fotografije / Autor: Toyota

Prvi serijski automobil na svijetu pogonjen vodikovim ćelijama napokon je stigao u Europu. Toyota priopćava kako je prvih pet primjeraka Toyote Mirai iskrcano u Ujedinjenom kraljevstvu i Belgiji, a naglašavaju kako je ovim počela 'nova era u nikad čišćoj mobilnosti'

Do kraja 2017. godine, Toyota planira isporučiti kakvih tri tisuće Mirai vozila u SAD-u, a procjene za Europu su još konzervativnije. Vjeruju kako će isporučiti između 50 i 100 vozila u 2015. i 2016., uz nešto značajniji rast 2017., kada infrastruktura potrebna za punjenje ovih vozila postane raširenija.

'Ovime započinje nova era u nikad čišćoj mobilnosti – zaista prekretnica u povijesti automobilske industrije. S novim modelom Mirai, Toyota radi na donošenju čišće, sigurnije i još ugodnije mobilnosti za narednih 100 godina, zahvaljujući tehnologiji vodikovih ćelija. Izuzetno se veselimo prvim isporukama nove Toyote Mirai od rujna, kako bismo vidjeli prve naznake budućnosti na europskim cestama. Kao što je bio slučaj s Priusom prije 15 godina, ponosni smo na lansiranje još jedne revolucionarne inovacije na europskom tlu', rekao je Karl Schlicht, izvršni potpredsjednik Toyote Motor Europe.


Toyota navodi kako model Mirai koristi revolucionarnu tehnologiju Toyota Fuel Cell System (TFCS) – Toyotin pogonski sustav vodikovih ćelija – koja u najboljem izdanju kombinira naprednu tehnologiju vodikovih ćelija i provjerenu hibridnu tehnologiju, a ujedno uključuje samostalno razvijeni sklop vodikovih ćelija i visokotlačnih spremnika vodika. Koristeći vodik kao gorivo za generiranje električne energije, Mirai postiže superiorne ekološke performanse bez i najmanjeg emitiranja CO2 ili ostalih zagađivača tijekom vožnje, uz zadržavanje iste autonomije i jednostavnosti korištenja kao kod automobila s benzinskim motorom, te s velikim dometom i vremenom punjenja visokotlačnih vodikovih spremnika kroz 3 do 5 minuta.

Što se cijene tiče, ona se (barem na njemačkom tržištu) zaustavila na vrtoglavih 66 tisuća eura, i to bez poreza.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!