ISTRAŽIVANJE

Tko voli, a kome nisu napete aplikacije za traženje posla?

  • Autor: Miroslav Wranka
  • Zadnja izmjena 06.12.2017 13:47
  • Objavljeno 06.12.2017 u 08:32
tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: Miroslav Wranka

Više od polovice ljudi koji traže posao želi imati aplikaciju na svom pametnom mobitelu putem koje će pretraživati oglase i prijavljivati se na natječaje, pokazalo je nedavno provedeno istraživanje

Globalno istraživanje tvrtke ManpowerGroup Solutions Tehnologije koje kandidati za posao najčešće koriste u potrazi za zaposlenjem pokazalo je kako ljudi koji traže posao najčešće to rade putem prijenosnih uređaja - mobitela i tablet računala. 

Više od polovice (52 posto) ispitanika želi imati posebnu aplikaciju na svom pametnom mobitelu putem koje će pretraživati ponude za zaposlenje. 

Istraživanje je obuhvatilo 14 tisuća trenutno zaposlenih ljudi, u dobi od 18 do 65 godina starosti u 19 zemalja koje se smatra poželjnijima za zapošljavanje. 

Primjena tehnologija u zapošljavanju znatno zaostaje za razinom njene primjene u svakodnevnom životu. Kad je tehnologija u pitanju, očekivanja ljudi koji traže posao više su vođena onim što vide u aplikacijama za upoznavanje nego onim na što danas nailaze kod poslodavaca i na specijaliziranim portalima tijekom traženja zaposlenja. 

Muškarci vole video razgovore, žene ne

Način na koji kandidati za posao koriste aplikacije i kako zamišljaju razgovor za posao ovisi o dobu, spolu i zemlji u kojoj žive. 

'Muškarci su skloniji intervjuu putem video-konferencijskih aplikacija od žena – čak dvije trećine su tome nesklone, a specijalizirane mobilne aplikacije za pretraživanje oglasa za posao traženije su u manje razvijenim zemljama nego u onima razvijenijima', ustvrdio je Nebojša Biškup, direktor tvrtke ManpowerGroup Hrvatska.  

Na porast zanimanja za aplikacijama kojima se može pretraživati zaposlenja utječe i to što je aplikacija stalno dostupna. S druge strane, tvrtke koje se bave objavom oglasa za posao, (poput Linkedina) imaju vlastite aplikacije za pretraživanje oglasa koje kandidatima olakšavaju pretraživanje i javljanje na oglase za posao. 

Zanimanje kandidata za aplikacije kojima mogu pretraživati oglase za posao bitno varira od države do države. Najviše ljudi koji žele takve aplikacije nalazi se u Kostariki (76 posto), Peruu (74 posto), Meksiku (71 posto), Panami (71 posto), Indiji i Kolumbiji (70 posto).  

Na drugom kraju spektra nalaze se zemlje u kojima ima najmanje kandidata koji žele imati aplikaciju za pretraživanje oglasa za posao - Japan (23 posto) i Njemačka (29 posto).

Ta razlika donekle se može objasniti činjenicom da internetske stranice koje se bave objavljivanjem oglasa za posao kasne za online trgovinama, video uslugama i drugim tvrtkama na internetu, u prilagodbi svog softvera, proizvoda i usluga korisnicima pametnih mobitela. 

Porast zanimanja za chatbotovima

Ljudi koji koriste ili žele koristiti aplikacije na mobitelu za pretraživanje oglasa za posao i prijavu na natječaje razlikuju se i prema tome koliko su samostalni i spremni na promjene. 

Kandidati koji žele aplikacije spremniji su zbog posla preseliti se u drugi grad, skloniji su uporabi tehnologija kao izvora vjerodostojnih informacija o tvrtkama i prijavljuju se na veći broj natječaja za posao, što je posljedica činjenice da je to lakše učiniti s aplikacijom. 

Lakše je doći do potencijalnog korisnika tamo gdje se on nalazi nego ga tjerati da iskušava nešto novo, nešto na što nije navikao. To je bit strategije iza inicijativa koje koriste aplikacije za trenutno dopisivanje na mobitelima (WhatsApp i Viber, recimo) u svrhu oglašavanja radnih mjesta i potrage za darovitim zaposlenicima. 

Te aplikacije, same po sebi, nisu dizajnirane za pregledavanje oglasa za posao i prijavljivanje na natječaje, no koriste ih milijuni pretežno mlađih ljudi. 

Prema rezultatima istraživanja, 45 posto direktora ljudskih resursa smatra kako će uskoro ulagati u tehnologije kojima se kandidati za posao koriste u potrazi za zaposlenjem. 

Tehnologija koja je posebno privlačna zaposlenima u odjelima za upravljanje ljudskim resursima su tzv. chatbot aplikacije - male aplikacije temeljene na umjetnoj inteligenciji oblikovane tako da simuliraju razgovor s ljudima. 

  • +3

Ove popularne aplikacije najviše proždiru bateriju vašeg smartfona

Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!