SRAZ DIVOVA

Sudar galaksija prvi put snimljen X-zrakama

• Autor: NJD
  • Zadnja izmjena 22.08.2013 12:00
  • Objavljeno 22.08.2013 u 12:00
NGC 1232 galaksija

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: NASA/ESO

Astronomi su već ranije vidjeli brojne primjere galaktičkih kolizija, međutim, sada su zahvaljujući rendgenskim snimkama NASA-inog teleskopa Chandra otkrili novi način za istraživanje procesa u kojima galaksije rastu i proždiru manje sestre.

Na objavljenim fotografijama spiralne galaksije nazvane NGC 1232 vidi se plin u obliku kometa zagrijan na temperaturu od mnogo milijuna stupnjeva. Stručnjaci pretpostavljaju da je on nastao u udarnim valovima koje je izazvao titanski kozmički sudar. Ostaci male galaksije do sada se nisu mogli vidjeti promatranjima u vidljivom dijelu spektra.

Manje rendgensko zračenje ljubičaste boje na desnoj strani fotografije vjerojatno je novonastalo rodilište mladih zvijezda.

Iako točan trodimenzionalni oblik rendgenskog zračenja još uvijek nije poznat, astronomi procjenjuju da ima masu koja bi mogla biti između 40.000 i tri milijuna puta veća od mase našeg Sunca.

NASA-ini stručnjaci oduševljeni su novim snimkama Chandre pa vjeruju da bi on mogao otkriti brojne druge sudare u svemiru.

Gornja slika kombinacija je fotografija koje su snimili Chandra i europski Vrlo veliki teleskop u Čileu.