POGLED U BUDUĆNOST

Što ove godine možemo očekivati od Facebooka?

03.01.2015 u 08:39

Bionic
Reading

Iz najveće društvene mreže svijeta prošle je godine stigla hrpa naprednih oglasa i mobilnih aplikacija, kao i nekoliko velikih akvizicija. Kakva bi mogla biti 2015.?

U Facebooku sami kažu kako su napravili tek jedan posto onog što žele. Među preostalih 99 posto su, između ostalog, i inicijative kao što je Internet.org, koja bi internetsku vezu trebala donijeti svima na svijetu koji ju žele. Ili nove tehnologije poput virtualne stvarnosti, u koju je Facebook uložio ogromna sredstva.

Ta nastojanja daju naznačiti čime se u Facebooku žele baviti u budućnosti. Nije riječ o poduhvatima koji će brzo početi davati plodove - na sazrijevanje nekih od njih morat ćemo čekati i do desetak godina.

Mark Zuckerberg već je rekao kako imaju niz usluga za koje očekuju kako će u idućih pet godina dosegnuti milijardu korisnika: Whatsapp, Instagram i tražilica su među njema. Kad se to dogodi, moći će poslovati samostalno.

Što, dakle, možemo očekivati tijekom ove godine?


Više oglašavanja
Facebookov oglašivački stroj u punom je pogonu. Tvrtka je počela nuditi tvrtkama video oglase i rezultati su već bolji no što se očekivalo.

Djelomično je za to zaslužan marketinški tim Creative Shop, koji stoji iza nekih od najvećih uspjeha (McDonalds i kampanja Fry Futbol, oglas za King.com koji je u jednom danu dosegao broj od sto milijuna pregledavanja, među ostalim).

U Facebooku nastavljaju ofenzivu na području mobilnih uređaja. Stvorili su novu tehnologiju za svoju oglašivačku platformu Atlas koja pomaže stvaranje individualiziranih oglasa na bilo koje web odredište ili aplikaciju. Još uvijek zaostaju za Googleom, ali su učvrstili drugu poziciju i brzo rastu. Očekuje se kako bi do kraja ove godine mogli ugrabiti udio od 22 posto na globalnoj razini.

Velike akvizicije
Facebook sjedi na 14 milijardi dolara (gotovo 89 milijardi kuna) gotovine i utrživih vrijednosnica. Kao što su pokazali lani s Whatsappom i Oculus VR-om, neće oklijevati potrošiti ih. Dioničare su već upozorili kako će 2015. obilježiti ulaganja, akvizicije i inicijative.

Još aplikacija
Godina za nama bila je godina Facebookovih aplikacija. Gotovo svi mobilni programi društvena mreža nudi za iPhone, iPade i Androide izašli su tijekom proteklih 12 mjeseci: Paper, Groups, Slingshot, Rooms, Mentions i Hyperlapse.

Cilj im je, kako je Zuckerberg rekao, napraviti niz proizvoda pomoću kojih ćete moći dijeliti bilo koju vrstu sadržaja s bilo kojom publikom.


Virtualna stvarnost
Akvizicija tvrtke Oculus VR činila se neobičnim potezom. Virtualna stvarnost do prije godinu bila je gotovo isključivo u domeni znanstvene fantastike, bez naročitih izgleda za komercijalni uspjeh. Pojava Oculus Rifta bila je prekretnica koja je potakla stvaranje cijele industrije, s igrama, aplikacijama, filmovima...

No, u igru je ušao i Sony, s projektom Morpheus. Tri mjeseca nakon što je Facebook objavio preuzimanje Oculusa Google je predstavio svoj koncept.

Oculus VR je sa Samsungom razvio i nedavno predstavljeni Gear VR. Morpheus bi na tržište trebao tijekom ove godine.

Pitanje je, doduše, hoće li bilo koji od tih uređaja uspjeti ostvariti masovnu prodaju. No, Zuckerberg nema namjeru odustati čak i ako početni uspjeh izostane. Virtualna stvarnost je jedan od projekata za koje očekuje da će dati rezultate na dulji rok (do deset godina), skupa s proširenom stvarnosti i umjetnom inteligencijom.

Izvor:CNET