VRIJEME ZA MUŽNJU

Stižu oglasi na Instagram

04.10.2013 u 09:11

Bionic
Reading

Facebook je lani platio oko milijardu dolara (oko šest milijardi kuna) za Instagram. Sad je došlo vrijeme za naplatu. Poučen iskustvom, Instagram namjerava oglase uvesti polako i postupno

Iz najveće svjetske društvene mreže stigla je najava kako će na popularni servis za dijeljenje fotografija i videa početi stavljati oglase. Objavili su to samo sat vremena prije no što je Twitter otkrio pojedinosti javne ponude dionica koju priprema, piše Wall Street Journal

Instagramu će to biti prvi pokušaj monetizacije popularnosti. Dosad Facebooku nije donio ni centa.

Očekivano, u Facebooku tvrde kako će dati sve od sebe ne bi li oglasi bili što manje napadni te kako će promjene uvoditi polako, tijekom nekoliko idućih mjeseci, i zasad samo u Sjedinjenim Državama.

Potez pokazuje i koliko je brzo narastao Instagram kao tvrtka. Početkom godine zapošljavao je samo 32 djelatnika, koji su radili gotovo isključivo na samom proizvodu. Samo se jedan bavio marketingom iako servis za promociju koristi na tisuće brendova. To se u međuvremenu promijenilo.

Slično je u početku bilo i s Facebookom, čiji je suosnivač i šef Mark Zuckerberg također odbijao postavljanje oglasa na društvenu mrežu. A i nisu bez razloga oprezni - krajem prošle godine morali su povući promjene uvjeta korištenja, koje su oglašivačima dozvoljavale posezanje za korisničkim podacima i sadržajima, nakon što su se korisnici javno pobunili.

Već planiraju omogućiti korisnicima uklanjanje oglasa koji im se ne sviđaju, a tražit će od njih i povratnu informaciju o svemu što im se ne sviđa.

Uvođenje oglasa predvodi direktorica poslovnih operacija Emily White, koju je na transfer iz Googlea primamila Facebookova šefica financija Sheryl Sandberg

Prema podacima tvrtke eMarketer, mobilno oglašavanje brzo raste - procjenjuje se kako će ove godine porasti za 83 posto, na vrijednost od 8,8 milijardi dolara (gotovo 52 milijarde kuna) globalno. Facebook drži 15,8 posto udjela na tržištu gdje je Google još uvijek car, sa 53,2 posto.