perseverance u akciji

Spreman je: Rover na Marsu ide u potragu za znakovima života

17.05.2022 u 10:06

NASA-in rover Perseverance počet će svoj uspon na drevnu deltu kako bi potražio mjesta za uzimanje uzoraka koji potencijalno sadrže drevne mikrobe i organske tvari na Marsu.

Rover sa šest kotača prikupit će neke od ovih stijena i postaviti ih na mjesta u podnožju delte, koja se nalazi u krateru gdje je sletio, kako bi ih se kasnije mogli dohvatiti budućim misijama na Crveni planet.

NASA je odabrala krater Jezero kao mjesto za slijetanje rovera i za istraživačke misije nakon iscrpne pretrage Mars Reconnaissance Orbiterom (MRO) pokrenute 2005. godine, piše Independent.

Znanstvenici su predvidjeli da je ovo područje nekoć moglo biti dom riječne delte poplavljene vodom i moguće mjesto na kojem bi rover Perseverance tražio znakove drevnog života.

Istraživanje, objavljeno u časopisu Science u listopadu koristeći podatke MRO-a, procijenilo je koliko je vode moglo uteći u krater Jezero prije otprilike 3,7 milijardi godina, što je dovelo do mogućih lokacija na Crvenom planetu gdje bi Perseverance mogao tražiti organski materijal i druge molekule koje signaliziraju postojanje života.