MODERNE TEHNOLOGIJE

Ovako nam pri izbjegavanju nesreća žele pomoći Volvo, Toyota i drugi

13.03.2016 u 09:48

Bionic
Reading

Vozila su proteklih godina doživjela pravi procvat po pitanju tehnologija koje se u njih integriraju. No, inovacija je najuočljivija tamo gdje od njih ima najviše koristi - u povećanju sigurnosti u prometu. Nekoliko proizvođača tu su (p)ostali pioniri, a Philip Barker s HERE 360 bloga izdvojio je neke od njih

Za Volvo možda ne treba trošiti previše riječi. Švedski proizvođač automobila tek nastavlja desetljećima dugu tradiciju brojnih inovacija u segmentu automobilske sigurnosti, koja je razvojem novih tehnologija postala nevjerojatna. Do te mjere da ovaj proizvođač ima viziju kako u njihovim vozilima 2020. neće biti stradalih ili ozbiljno ozlijeđenih putnika. Prije desetak godina su pokrenuli projekt Volvo City Safety za izbjegavanje sudara, koji iz generacije u generaciju postiže sve bolje rezultate.

Moderna Volvo vozila opremljena su različitim inačicama ovog sustava, koji ima jednostavnu ulogu - reagirati onda kada to vozač ne učini na vrijeme. Bilo da je riječ o pješaku koji izlijeće na slabo preglednom dijelu ceste, životinji na cesti u mraku ili nečem trećem, sustav može reagirati zahvaljujući kombinaciji kamera i radarskog sustava. Vozilo neće tek bez upozorenja zaustavljati vozilo već će vozača upozoriti vibracijama kontrola te naposljetku agresivno zakočiti kako bi posljedice bile što manje.


Subaru radi na sličnim tehnologijama, nazvanim EyeSight. I ovdje je riječ o sustavu koji analizira prometnicu ispred sebe kamerama, a u slučaju da vozač ne reagira na vrijeme vozilo će samostalno kočiti. Pored pomoći u održavanju vozila u prometnoj traci, sustav može prepoznati i kočenje vozila ispred sebe.

U računicu treba spomenuti i Mercedes-Benzov Collision Prevention Assist, koji se oslanja na radar. Većina ovih sustava ranije je bila dostupna na najskupljim izdanjima luksuznih vozila, no sve više i više naziru u sve segmente industrije - pa i u mala kompaktna vozila.

Toyotino rješenje nazvano Pre-Collision System također koristi kombinaciju rada i kamerica kako bi izbjeglo sudar - ili umanjilo njegove posljedice. PCS moguće nezgode razdvaja u četiri koraka - prepoznavanje vozila ispred, vjerojatnost sudara, visoku mogućnost sudara te neizbježan sudar. Ovisno o svakom koraku sustav reagira na određeni način. Već na drugom koraku Toyota će vozača početi upozoravati audio i vizualnim signalima, dok se Brake Assist sustav aktivira na trećem koraku (visokoj mogućnosti sudara). Automatsko potpuno kočenje se pak aktivira na posljednjem koraku kada sustav izračuna da je sudar neizbježan.

Više o svemu je moguće pročitati na HERE 360 blogu. Bilo kako bilo, pri kupovini vozila definitivno valja razmotriti mogućnost odabira onog koje integrira automatske sustave kočenja, jer su se u praksi pokazali itekako korisnima