RECENZIJA

Otkrili smo mračnu stranu Lare Croft uz Shadow of The Tomb Raider

  • Autor: Damir Rukavina
  • Zadnja izmjena 25.09.2018 12:51
  • Objavljeno 25.09.2018 u 12:24
tportal

Izvor: Screenshot / Autor: Square Enix

Što se dogodi kada Lara Croft odluči zaustaviti majansku apokalipsu? Saznali smo odigravši najnoviji nastavak Tomb Raidera

Lara Croft se s dolaskom novih vremena promijenila. Njezin dizajn ponovno je osmišljen kako bi otvoro vrata franšize svima – od ultraliberalnih tratinčica koje je vrijeđala 'seksualizacija' izvorne gospodične Croft, pa sve do istrošenih starih jarčeva kojima je puna kapanavlačenja po pećinama ispunjenim medvjedima.

Veteranska perspektiva

Premda osobno nemam apsolutno nikakvih problema niti sa starim niti novim vizualnim dizajnom naše junakinje, nisam preveliki fan onoga u što se sama igra pretvorila. Shadow of The Tomb Raider spada među visokobudžetne projekte koji gejmerima nastoje prepričati priču, održavati atmosferu napetom, držati se starog dizajna, uvesti elemente poput sandbox hubova koji pružaju iluziju slobodnog kretanja te sve upakirati u scenarij igranog filma kakvog se ne bi posramio ni Dwayne 'Kamen' Johnson.

tportal

Izvor: Screenshot / Autor: Square Enix

Za razliku od igara kojima je gore navedeno pošlo za rukom, Shadow of The Tomb Raider oslanja se na duge animacije i uporno vođenje igrača za ruku.

Iako nisam sigran oko toga koliko nova gospodična Croft rezonira sa mlađim generacijama gejmera,njezino prenemaganje i forsiranje drame prisililo me da na igru gledam kroz prizmu 'okrutnog realizma', samo da bi to isto nastojanje razbio u komadiće nakon prve borbe s hrpom vrlo naivnih vojnika.

Psihoanaliza gospođice Croft

Lara Croft je, prema priči, krhki iskompleksirani psiohopat opsjednut zvanjem i idealima. Ono što se s njom desi tijekom pokušavanja obustavljanja majanske apokalipse trebalo bi biti temelj daljnjih nastavaka, odnosno igara koje smo igrali u devedesetima. Ovdje je riječ je o vrlo lijepom kimu obožavateljima franšize uklopljenom u segmentirani dizajn sastavljen od tri ključna elementa: slagalica s elementima akcijske avanture, malih pješčanika u kojima lovite zvijeri i slažete novu opremu te konačno - potpuno nelogičnih dramatskih elemenata koji cijeloj igri uopće ne doprinose.

tportal

Izvor: Screenshot / Autor: Square Enix

Nemojte me krivo shvatiti – Shadow of The Tomb Raider ima šarmantni sustav craftanja, lijepo dizajnirane likove, predivno odrađenu glumu i čarobno lijepu grafiku. Problem je što u jednom trenu slučajno prodaje sliku emotivno krhke dvadesetogodišnjakinje koja, eto vraga, može napraviti dvostruki skok uz savršeno glatki zid, preživjeti smrtonosni pad, pobiti desetak treniranih vojnika bez da trepne, a u drugom otkriva njezinu realističnu intimu tijekom animacija gdje Lara kuka i cvili kao tinejdžerica kojoj tata nije dao da s frendicama ode na Thompsonov koncert.

Sve ovo jednostavno nema smisla.

DIGITALNA ZABAVA

Pobrojali smo deset najboljih hrvatskih videoigara svih vremena

Pogledaj galeriju
10

Ali čekajte, igra nije loša!

Hvale vrijedan detalj igre je, u drugu ruku, profinjeno je davanje igraču do znanja da je gospodična Croft već odavno izgubila pamet i zaronila u ludilo koje je ubilo i njezinog oca. Element koji kompletno razbija iluziju uvjerljive priče je trivijalni pristup velikom broju interaktivnih dijelova igre. Većinu SOTTR-a provest ćete šlampavo skakučići po platformama i riješavanjem slagalica prije nego što dobijete još jednu 'quicktime' sekvencu u kojoj deset sekundi lupate ko tipki na kontroleru.

tportal

Izvor: Screenshot / Autor: Square Enix

Kao što sam prije naglasio, iskupljujuća karakteristika ove igre leži u visokobudžetnoj produkciji i dizajnerskim elementima kakvima ne možemo svjedočiti kod indie naslova. Shadow of The Tomb Raider definitivno je jedna od najljepših igara u žanru te deset sati gameplayja ispunjava stvarima kojima pokušava udovoljiti čim većem broju gejmera željnih akcije, slagalica i drame.

Trebate li se igrati s Mračnom Larom?

Utoliko gledano, zbilja ne znam što bi na kraju priče mogao reći, a da ne ispadne kao da u igri nisam uživao. Novi Tomb Raider je zabavan i intrigantan, no nikad ne doseže svoj puni potencijal, što zbog užasnog modela skakanja i kretanja, što zbog dizajerske nedosljednosti na koju sam potrošio prvu polovicu članka kojeg upravo čitate.

Shadow of The Tomb Raider bi svesrdno preporučio igračima koji su završili dva nova nastavka i jedva čekaju treći, kao i ljubiteljima platformskih slagalica, izgubljenih pećina te naravno, mlađahne super-neuništive Lare. Ostali tražitelji avantura, slagalica i povremene pucnjave uvijek mogu posegnuti za dokumentiranim eskapadama stanovitog gospodina Drakea.

  • +4
  • +1

Shadow of The Tomb Raider slike iz igre

Izvor: Screenshot / Autor: Square Enix

  • Ime: Shadow of The Tomb Raider
  • Proizvođač: Square Enix
  • Žanr: Akcijska avantura
  • Plartforme: PlayStation 4, Windows, Xbox One
  • Cijena: 549 kn

plus:

  • grafika
  • atmosfera
  • gluma

minus:

  • skakanje, kolizija, fizika
  • dizajn
  • neprijateljska umjetna inteligencija
  • nedosljednost

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!