MOBILNA TEHNOLOGIJA

Možete li pogriješiti kupnjom hrvatskog smartfona?

20.08.2018 u 08:14

Bionic
Reading

U posljednjih nekoliko godina Hrvatska je dobila dva istaknuta proizvođača pametnih telefona. Njihova ciljana publika su kupci s ograničenim budžetom, a cilj im je ponuditi čim više značajki po čim nižoj cijeni. Polazi li im to za rukom?

Velika većina kupaca na ovim prostorima smartfon smatra nepotrebnim luksuzom. Njihova namjera je nabaviti uređaj koji će dugo izdržati i u većini slučajeva poslužiti za nekoliko vrlo osnovnih funkcija. Kao što bi stariji vlasnici smartfona rekli: 'Važno mi je da prima pozive, da mogu odgovoriti na poruku i da ima veliki ekran'.

Jedinstveno tržište

Upravo zbog toga hrvatski proizvođači smartfona već godinama uspostavljaju prisutnost na tržišnom sektoru kojim prevladavaju startni modeli ili modeli srednje klase. Kako bi konkurirali ljutitoj konkurenciji iz Kine, domaći proizvođači Noa Mobile i Vivax svoju su ponudu morali prilagoditi i usavršiti kako bi zadovoljili svoje potencijalne kupce.

Tim rečeno, hrvatskim tržištem smartfona dominiraju dvije glavne skupine uređaja - vizualno rafinirani smartfoni niže i srednje klase, kao i robusni radni uređaji otporni na mehanička oštećenja. Svaki od spomenutih svoje podrijetlo može protegnuti do dostavljača iz Kine, s time da hrvatski proizvođači tvrde da tu veza s pogrdno prozvanim 'kineskim smećem' prestaje.

Otporni na sve

Otpornost i izdržljivost glavne su značajke robusnih radnih uređaja koje oba spomenuta proizvođača nude po cijeni ispod 1200 kuna. NOA Hummer i Vivax Pro 2 spadaju u klasu radnih smartfona te su po specifikacijama relativno blizu, s time da Vivax u prvi kadar stavlja masivnu bateriju od 5000 mAh koja uređaj može pogoniti dulje od dva dana bez spajanja na punjač.

Zanimljivo je kako oba proizvođača drže istu cijenu uređaja te kako upravo ta klasa (radni smartfoni) na ovim prostorima ima relativno visoku potražnju.

  • +6
NOA N7 slike uređaja Izvor: tportal.hr / Autor: Damir Rukavina

Oku ugodni uređaji velikog ekrana

Premda pojam flagship rijetko kada povezujemo s hrvatskim uređajima, najskupljji smartfoni u ponudi domaćih proizvođača nastoje pratiti estetiku i stil premijskih suvremenika. Nadolazeći NOA N10 tako strahovito podsjeća na Appleov iPhone te pod poklopcem skriva komponente stvorene za optimalno multimedijsko iskustvo.

Sličnu stvar nudi i Vivax sa svojim uređajem Vivax Fly V1 koji, pored Vivaxovog dizajnerskog stila (sve je metalik i reflektivno), nudi punokrvne multimedijske značajke u uređaju ekrana dijagonale 5.5 inča.

Dašak nostalgije

NOA pored ponude smartfona također nudi i klasične 'mobitele' s analognim tipkama i manjim ekranima. Primjer ove linije jeftinijih proizvoda je NOA L12, 149 kuna vrijedan 'burner' telefon s dvije kartice, baterijom od 1800 mAH i 32 MB zapremnine. Ako zbilja tražite najjeftiniji mobilni telefon na tržištu, bacite pogled na njega.

Vivax je svoj klasični uređaj prilagodio radnim sredinama, dodavši mu otpornije kućište, kao i otpornost na vodu i prašinu. Mobilni telefon Vivax PRO M10 te smartfoni Vivax PRO M1 i Vivax Pro 2 predstavnici su radne klase mobilnih uređaja, upotpunjujući ponudu koja, kao što smo prije naveli, prije svega cilja na profesionalce i obožavatelje ekstremnih aktivnosti.

NEĆE BITI DOSADNO

Tražite novi smartfon? Evo koje top modele možemo očekivati do kraja godine

Pogledaj galeriju

U susret kupcima

Tijekom prezentacije smartfona Fly 4, osoblje Vivaxa uvjeravalo nas je da svake godine sve više surađuju s proizvodnim lancima te uspostavljaju bolju komunikaciju koja polučuje bolje konačne proizvode. S ovim smo se i sami imali prilike upoznati isprobavši nekoliko hrvatskih smartfona. Premda u kratkom vremenu provedenom s uređajima nismo naišli na nikakve poteškoće, nije nam bilo nemoguće zamisliti scenarij u kojem kupac do servisa dolazi ubrzo nakon kupnje. Vivax je toga i te kako svjestan te već godinama usavršava svoju servisnu mrežu.

Slična priča dešava se i kod drugog sve istaknutijeg hrvatskog proizvođača Noa Mobile. Njihovi smartfoni niže srednje klase dolaze sa jamstvom koje garantira besplatni popravak smartfona čak i kada kvar nastaje krivicom korisnika. Sve što kupac treba učiniti je platiti vrijeme servisa.

Povjerenje raste

Ovakvi marketinški potezi služe kako bi povećali povjerenje hrvatskih kupaca koji tradicionalno ne vjeruju domaćim brendovima potrošačke elektronike. Atmosfera se zahvaljujući poboljšanju usluge polako popravlja, što znači da je pitanje vremena kada će se pružena usluga i očekivanja kupaca konačno 'susresti'. Prema svemu sudeći, Hrvati sve više vjeruju hrvatskim proizvođačima smartfona, no razdoblje prilagodbe još traje.

Ako nas pitate trebate li vjerovati hrvatskim trgovcima smartfona, najlakši bi odgovor bio 'zavisi što od smartfona očekujete'. Ako tražite učinkovite uređaje više srednje ili premijske klase, kod naših brendova nemate što za tražiti. Ako u drugu ruku planirate uštedjeti te dobiti funkcionalni uređaj koji će poslužiti za sve vaše osnovne digitalne potrebe, lokalni brendovi bi vas mogli zaintrigirati.