INTERVJU: GORAN KANIŽAJ, MOBILISIS

MagSense je našao put do velikih globalnih projekata

15.04.2016 u 11:28

Bionic
Reading

Sudjelovanjem na natjecanju dobili smo vrijednu nagradu, medijsku pažnju, nove poslovne partnere i klijente te iskustvo za nove izazove, kaže izvršni direktor pobjednika prošlogodišnjeg Zida poslovnog uspjeha

Varaždinska tvrtka Mobilisis prošle godine je sa svojim rješenjem MagSense odnijela pobjedu na natječaju Zid poslovnog uspjeha, na kojem su tražena inovativna rješenja za internet stvari kojima se pojednostavljuju radni procesi poslovnih korisnika.

Podsjetimo, MagSense je patentirano rješenje koje omogućava učinkovitije upravljanje slobodnim mjestima na parkiralištima i u garažama, čime vozačima smanjuje gubitak vremena (i goriva), ali reducira i emisije štetnih plinova.

Senzorom magnetskog polja s tri osi MagSense otkriva sve promjene u Zemljinom magnetnom polju izazvane prisutnošću vozila te može ustanoviti je li parkirno mjesto zauzeto ili slobodno s preciznošću većom od 99 posto, smjer i brzinu kretanja vozila, jesu li u koloni... Podaci se u realnom vremenu šalju u sustav navigacije do parkirnog mjesta.


Kompaktni dizajn senzora omogućuje njihovu instalaciju skoro svugdje, recimo u izrez u asfaltu, postojeće cijevi ili odvodne kanale, kao i na plafon donje etaže podzemne garaže. MagSense je dosad implementiran u Hrvatskoj i inozemstvu.

Gorana Kanižaja, glavnog izvršnog direktora Mobilisisa, pitali smo kako su se i zašto odlučili prijaviti na natječaj Zid poslovnog uspjeha.

Natječaj Zid poslovnog uspjeha je prilika tvrtkama da svoje poslovno rješenje prezentiraju stručnjacima i javnosti. S tim ciljem smo se i prijavili na ovaj natječaj. Ponosni smo što je upravo naš MagSense prepoznat kao najbolji te što smo dobili priliku, uz podršku Hrvatskog Telekoma, kvalitetno prezentirati svoje rješenje na tržištu.

Što je za Mobilisis i MagSense značila pobjeda na natječaju?

Sudjelovanjem na natjecanju dobili smo vrijednu nagradu, medijsku pažnju, nove poslovne partnere i klijente te iskustvo za nove izazove koji su pred nama.

Kako ste došli na ideju za razvoj rješenja MagSense?

Mobilisis je svoje proizvode i usluge uvijek vezivao uz promet. Rano prepoznavanje trendova razvoja interneta i telekomunikacijskih usluga omogućilo nam je dobro zauzimanje startne pozicije. Praćenje vozila je naše temeljno poslovanje, a tehnologije pametnih gradova se odlično uklapaju u naš ukupni cilj razvoja infrastrukture interneta stvari.

Mobilisis ovaj cilj slijedi od samog svog osnivanja, a on uključuje razvoj hardverskih i softverskih komponenata koje omogućuju jednostavno umrežavanja svih stvari koje nas okružuju u jedinstvenu mrežu. Umrežene stvari imaju uporabnu funkciju te olakšavaju ljudima svakodnevni život.


Koliko je ljudi radilo na razvoju?

Razvoj je do sada trajao pet godina. Još uvijek poboljšavamo sustav, a ujedno stvaramo nove inačice proizvoda, ovisno o konkretnim zahtjevima korisnika. Sva naša hardverska i softverska rješenja od početka su razvijali naši zaposlenici, čiji broj raste iz godine u godinu.

Od početka, kad nas je bilo samo petero, do danas, kad nas je 45, naši zaposlenici su nositelji svih aktivnosti i glavni faktor konkurentske prednosti na sve zahtjevnijem i sve većem tržištu na kojem poslujemo.

Što planirate s MagSenseom?

Smatramo da MagSense polako postaje neizostavan dio inicijative SmartCity. Sve važnija tema u većim gradovima je upravljanje prometom i parkiranjem kako po pitanju rješavanja gužvi i povećanja komoditeta 'pametnih građana' tako i očuvanja okoliša u smislu ispuštanja štetnih plinova. Upravo zbog toga smatramo da se MagSense ima priliku pojaviti u takvim projektima.

Već sada radimo na integraciji MagSensea sa velikim svjetskim igračima poput Ciscoa, Siemensa i Sicka kako bi se naša tehnologija našla u njihovim globalnim projektima. Tu ćemo strategiju pratiti i dalje.