Vlasnici iPhonea sve se češće okreću pretraživanju s umjetnom inteligencijom, u čemu div iz Mountain Viewa nije dominantan, već hvata priključak
Appleovi planovi za dodavanje opcija pretraživanja pokretanih umjetnom inteligencijom u web preglednik Safari veliki su udarac za Google, čiji unosan posao oglašavanja značajno ovisi o korisnicima iPhonea koji koriste njegovu tražilicu.
Dionice Googleove matične tvrtke Alphabet pale su 7,3 posto nakon objave te vijesti izbrisavši otprilike 150 milijardi američkih dolara tržišne vrijednosti.
Proizvođač iPhonea aktivno je razmatrao preoblikovanje Safarija, rekao je Reutersu neimenovani izvor, pozivajući se na izvršnog direktora Applea Eddyjea Cuea koji je svjedočio u antimonopolskom slučaju o Googleovoj dominaciji u pretraživanju online. Cue je rekao kako su pretraživanja na Safariju prvi put pala prošli mjesec zbog toga što se korisnici sve više okreću umjetnoj inteligenciji.
Dodao je kako će Apple u budućnosti dodati druge pružatelje pretraživanja s umjetnom inteligencijom, uključujući OpenAI i Perplexity AI, kao opcije pretraživanja. ChatGPT je u travnju izvijestio kako je njihova značajka pretraživanja zabilježila preko milijardu tjednih web pretraživanja. OpenAI-jev robot za brbljanje od veljače ima više od 400 milijuna aktivnih korisnika tjedno.
Seizmički pomak na tržištu pretraživanja
U Googleu tvrde kako i dalje bilježe rast ukupnog broja upita za pretraživanje, uključujući ukupne upite koji dolaze s Appleovih uređaja i platformi. 'Ljudi vide kako je Googleova pretraga korisnija za više njihovih upita - i pristupaju joj za nove stvari i na nove načine', naveli su u objavi na službenom blogu.
Istaknuli su značajke glasovnog i vizualnog pretraživanja kao doprinos ukupnom rastu volumena pretraživanja. Ipak, komentari Appleovog direktora sugeriraju kako je vjerojatno u tijeku seizmički pomak u pretraživanju, koji prijeti Googleovoj dominaciji u segmentu pretraživanja.
Google je zadana tražilica na Appleovom pregledniku, poželjna pozicija za koju proizvođaču iPhonea plaća otprilike 20 milijardi dolara godišnje ili oko 36 posto svojih prihoda od oglašavanja u pretraživanju ostvarenih putem preglednika Safari. Zabrana te vrste plaćanja jedna je od mjera koje je američko Ministarstvo pravosuđa predložilo kako bi se razbila Googleova dominacija u pretraživanju online.
Google nije bespomoćan. Nakon početnog zaostajanja za ChatGPT-jem, posegnuli su u svoje duboke džepove kako bi financirali razvoj umjetne inteligencije i iskoristili ogromnu količinu podataka kojom raspolažu.
Ranije ove godine uveli su AI način rada na svojoj stranici za pretraživanje. Nedavno su proširili AI Overviews - sažetke koji se pojavljuju preko tradicionalnih hiperveza na relevantne web stranice na upitu za pretraživanje - za korisnike u više od 100 država i dodali oglase.
Izvršni direktor Sundar Pichai je prošlog mjeseca u svjedočenju na antimonopolskom suđenju rekao kako se Google nada da će do sredine ove godine sklopiti sporazum s Appleom o uključivanju njihove tehnologije Gemini AI u nove mobitele te tvrtke.