JOSIPA MAJIĆ, REVUTO:

'Generacija NOW daje prvi vjetar u leđa novoj generaciji poduzetnika i inovatora'

10.04.2023 u 16:00

Bionic
Reading

Krenula je sedma Generacija NOW, nacionalni program obrazovanja djece i mladih u organizaciji Hrvatskog Telekoma, u suradnji s Institutom za razvoj i inovativnost mladih (IRIM). U programu će sudjelovati 142 obrazovne ustanove, uključujući srednje i osnovne škole, udruge te ostale obrazovne ustanove i institucije koje promiču STEM znanje i razvoj za budućnost ključnih vještina

Tema ovogodišnjeg programa su 'Zelene tehnologije' te kako moderne tehnologije povezati s ekologijom i održivosti. Timovi koji sudjeluju u programu osmislit će i izraditi projekt na zadanu temu koristeći komplete STEM opreme koje Hrvatski Telekom donira obrazovnim ustanovama.

Početak programa bio je i povod za razgovor s članicom žirija Josipom Majić, suosnivačicom Revuta, hrvatskog kripto-fintech startupa za upravljanje digitalnim pretplatama. Majić smatra da su upravo projekti poput Generacije NOW prilika mladim generacijama da se okušaju u novim, disruptivnim tehnologijama te da pod stručnim vodstvom svojih učitelja i profesora razvijaju rješenja za društvo kroz igru.

'Ovo je period tehnološke i poduzetničke renesanse našeg ekosustava'

'Ovo je fantastična demonstracija toga kako učenici i studenti diljem zemlje mogu sudjelovati u natjecanju te daje prvi vjetar u leđa novoj generaciji poduzetnika i inovatora. Vjerujem da se novi 'Mate Rimac' svoje generacije može susresti s novim tehnologijama i inspirirati upravo u ovakvim projektima', kaže Majić.

Ona i ostali članovi žirija mladima će pomoći pri odabiru najboljih projekata i dati im povratnu informaciju. Iako to zvuči jednostavno, naša sugovornica ističe da je riječ o kvalitetnim, promišljenim i odlično izvedenim idejama.

'To je u isto vrijeme vrlo zanimljivo, ali i izazovno. Danas je puno lakše nego ranije, iako i dalje nije savršeno, no moramo stati na loptu i sagledati situaciju iz daljine: Hrvatska nikada nije globalno tako dobro kotirala i imala toliko recentnog uspjeha u poduzetništvu i inovacijama kao zadnjih nekoliko godina.

Kao mlada država i tržišna ekonomija, proizveli smo Rimca, Infobip, Photomath i toliko drugih globalnih uspješnica u vremenu u kojem gotovo da nije bilo dediciranog kapitala za takve domaće projekte. Vjerujem da ćemo na period od 2019. do 2023. gledati kao na tehnološku i poduzetničku renesansu našeg ekosustava. Sad se već spremaju nove globalne i financijske volatilnosti koje mogu predstavljati izazov za budućnost', ističe Majić.

  • +3
Josipa Majić Izvor: Cropix / Autor: Vedran Peteh

'Vodimo se načelima održivosti'

Bila je to prilika i da s njom razgovaramo o Revutu, čiji je glavni proizvod istoimena mobilna aplikacija, odnosno rješenje za upravljanje pretplatama putem jedinstvenog sučelja, koja pomaže korisnicima da drže pod kontrolom svoje periodične troškove povezane s pretplatama.

Tema ovogodišnjeg programa i moderne tehnologije te pitanje kako ih povezati s ekologijom i održivosti bliski su joj s obzirom na to da se i Revuto vodi načelima održivosti.

'Odabir našeg blockchaina bio je vođen upravo održivošću jer je 2021. godine, kad smo lansirali aplikaciju, to bio jedini proof of stake (PoS) blockchain, značajno održiviji po pitanju potrošnje energije od tada mnogo popularnijeg ethereuma, koji je još uvijek bio proof of work (PoW). Izuzeto je zahtjevno upravljati brojnim promjenama u svijetu fintecha i blockchaina imajući u vidu održivost, ali svojim odabirima trudimo se raditi upravo to', kaže naša sugovornica.

Revuto je usto prvi projekt na svijetu koji se financirao putem Initial coin offeringa (ICO) na platformi Cardano. Financiranje putem ICO-a znači da se umjesto fiat valutama poput dolara ili eura investira tokenima. U svibnju ove godine javnom prodajom svog tokena na Cardanu Revuto je prikupio deset milijuna dolara u samo 86 minuta. 'Ta je kampanja bila globalna prva i jedinstvena, a vjerujem da će u budućnosti biti prilike i za novu injekciju kapitala', kaže nam Majić.

Uspješna kampanja

Osvrnuli smo se i na kampanju Revolution NFT, globalno jedinstvenu zbog svoje usluge 'doživotne' pretplate na usluge Netflixa i Spotifya, na način da Revuto vlasniku NFT-a pokriva mjesečne troškove pretplate sve dok korisnik drži NFT u aplikaciji Revuto. 'Kampanja je bila uspješna zbog svojih rezultata – više od 360.000 aktivnih korisnika i 65.000 kreiranih novčanika', otkriva nam Majić.

Ranije je u razgovoru za tportal navela da gotovo svakog tjedna Revuto izda novu verziju aplikacije s poboljšanjima i novim funkcijama. To je i dalje slučaj jer, kako ističe, tržište gotovo nikome ne dopušta život 'na staroj slavi' pa su redovita osvježenja nužna za preživljavanje.

'Neke od najvažnijih recentnih funkcionalnosti su konverzija 'FIAT to crypto' unutar aplikacije (povezivanje novčanika s mjenjačnicom), zarada putem Revuto Staking Centra, kao i 'Password sharing' i swapping, koji vam omogućava da na jednostavan i siguran način dijelite lozinku i korisničko ime s prijateljima i kolegama – što je osobito korisno za manje firme i timove', kaže Majić.

'Optimistični smo oko budućnosti'

Nezaobilazna tema bila je i kriza na kriptotržištu, a posljedice naglog sloma druge po veličini mjenjačnice kriptovaluta na svijetu FTX potresle su industriju. Majić kaže da je volatilnost tog tržišta bila i ostala jedan od najvećih izazova. 'U ovom trenutku vidimo prve znakove oporavka i nove obrate, ali još nas čeka puno posla. Bilo bi naivno reći da ne osjetimo krizu, ali nije nam ni prva ni zadnja – radimo i borimo se', kaže naša sugovornica.

Planova je puno, a ključni ciljevi Revuta vezani su uz roadmap i nove funkcionalnosti za njihovu globalnu bazu korisnika. 'Kako je okruženje u našoj industriji nikad izazovnije, oprezni smo s najavama, ali vrlo optimistični za sve što donosi budućnost. Inovativnost i kreativnost su nužnost, a ne luksuz kojem trebamo težiti. Kao startup kompanija, bez jednoga i drugoga ne možemo dugo preživjeti', zaključuje Majić.