PROTIV TRUMPA

Hoće li se Facebook uplesti u američke predsjedničke izbore?

  • Autor: M. W.
  • Zadnja izmjena 18.04.2016 15:17
  • Objavljeno 18.04.2016 u 15:17
Mark Zuckerberg

Mark Zuckerberg

Izvor: Reuters / Autor: Stephen Lam

Zaposlenici Facebooka pitali su svog šefa ima li ta tvrtka odgovornost spriječiti Donalnda Trumpa da postane novim predsjednikom Sjedinjenih Država. Kad bi htio, Facebook bi to vjerojatno i mogao

Facebook nije tvrtka koja se bavi medijskom produkcijom (ili joj to bar nije osnovna djelatnost), ali je na više razina prisutan na medijskoj sceni i ima na nju nemalog utjecaja. Novinske i TV kuće za sve veći udio internetskog prometa koji pristiže na njihova web odredišta mogu zahvaliti upravo najvećoj svjetskoj društvenoj mreži, što znači kako izravno utječe na njihovu gledanost/čitanost, a time i prihode te zaradu.

Zato nije nevažno što su zaposlenici Facebooka nedavno pitali svog šefa Marka Zuckerberga može li upotrijebiti nemali utjecaj i moć tvrtke čiji je suosnivač kako bi spriječio jednog od predsjedničkih kandidata da izbornu utrku završi u Bijeloj kući.


Svaki tjedan Facebookovi zaposlenici interno glasaju o tome što će pitati Zuckerberga tijekom iduće seanse pitanja i odgovora. Na peto mjesto ankete objavljene 4. ožujka probilo se pitanje 'Kakva je odgovornost Facebooka u sprječavanju Donalda Trumpa da postane predsjednikom SAD-a 2017. godine?' Gizmodo je objavio ovaj screenshot

Interna Facebookova anketa s pitanjem o Donaldu Trumpu Screenshot/Gizmodo

Interna Facebookova anketa s pitanjem o Donaldu Trumpu Screenshot/Gizmodo

Izvor: Screenshot / Autor: Gizmodo

Facebook ima više od milijardu korisnika. Koristi ga 64 posto odraslih Amerikanaca, prema istraživanju koje je obavio Pew, od kojih ga 30 posto koristi za čitanje vijesti. To je otprilike 73 milijuna odraslih osoba u SAD-u. Najprodavanije novine - USA Today - 2014. su imale nakladu od nešto više od četiri milijuna primjeraka. Najgledanija kablovska televizija - Fox News - bilježi manje od dva milijuna gledatelja po večeri.

No, nije samo doseg problem. Odluče li stati na stranu jednog kandidata ili kandidatkinje, mogli bi prilagoditi algoritme za prikazivanje vijesti i oglasa te tako ohrabrivati (ili obeshrabrivati) izlazak na izbore.

Zuckerberg je već javno pokazao kako ne gaji simpatije prema Donaldu Trumpu. U dosad nezabilježenom politički obojenom istupu tijekom konferencije F8 nije ga izravno prozvao, ali je spomenuo kako postoje 'glasovi puni straha koji pozivaju na podizanje zidova, udaljavanje od ljudi koje se označava kao drugem koji pozivaju na blokadu slobode izražavanja, usporavanje imigracije, smanjenje trgovine, u nekim slučajevima čak i oduzimanje pristupa internetu.'

U odgovoru na Gizmodov upit iz Facebooka su odgovorili kako je glasanje temelja demokratska vrijednost i kako vjeruju da je podrška građanskom sudjelovanju važan doprinos zajednici.

'Potičemo sve kandidate, skupine i glasače na korištenje naše platforme kako bi podijelili svoja uvjerenja i stavove o izborima te raspravljali i problemima. Kao tvrtka, mi smo neutralni - nismo i nećemo koristiti naše proizvode kako bi pokušali utjecati na izbor kandidata', navedeno je u odgovoru.

Morat ćemo im vjerovati na riječ.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!