KOMPROMISNO RJEŠENJE

Google će novim korisnicima automatski brisati potencijalno osjetljive podatke

25.06.2020 u 11:38

Bionic
Reading

Točnije, automatski će brisati povijest pretraživanja na webu i u aplikacijama nakon 18 mjeseci ako korisnici ne odrede drukčije

Iz Googlea je stigla najava promjene u načinu upravljanja podacima njihovih novih korisnika. O čemu se radi?

Googleova značajka automatskog brisanja primjenjuje se na povijest pretraživanja (na webu i u aplikaciji), povijest lokacija i glasovne zapovijedi prikupljene digitalnim osobnim pomoćnikom Assistantom i uređajima kao što je Google Home.

Google te podatke prikazuje na stranici My Activity, gdje korisnici mogu vidjeti što je sve prikupljeno i ručno obrisati pojedine unose.

Dosad su u divu iz Mountain Viewa te podatke držali (i koristili) neograničeno dugo. Ali, prošle godine su - pod pritiskom javnosti i regulatornih agencija - ponudili mogućnost automatskog brisanja podataka nakon tri ili 18 mjeseci, ovisno o tome koju ste postavku odabrali.

Sad su otišli korak dalje i te postavke učinili početnim za nove korisnike. Točnije, automatski će brisati povijest pretraživanja na webu i u aplikacijama nakon 18 mjeseci ako korisnici ne odrede drukčije.

Što je s poviješću lokacija, pitate se? Ona je već isključena po početnim postavkama. Uključe li ju, također će biti automatski obrisana nakon 18 mjeseci.

Samo za nove korisnike

Nove početne postavke vrijedit će samo za nove korisnike, ne i za postojeće. Google će ih promovirati u svojoj tražilici i YouTubeu kako bi potaknuo korisnike na provjeru postavki automatskog brisanja. Ako to želite učiniti odmah, ta je značajka dostupna na stranici Activity Controls.

Novi pristup odnosi se i na povijest pretraživanja YouTubea, iako će tamo početne postavke biti namještene na tri godine kako bi obuhvatile širi opseg podataka za algoritme koji služe za preporučivanje sadržaja.

Ovo je rješenje svojevrsni kompromis između zaštite privatnosti korisnika i Googleovih poslovnih interesa kao platforme za digitalno oglašavanje. Noviji podaci više vrijede od starijih jer ukazuju na recentnije potrebe, želje i interese.

U Googleu će također olakšati korištenje anonimnog načina rada u web pregledniku Chrome, tako što će omogućiti njegovo aktiviranje dugim pritiskom na profilnu fotografiju korisnika. Nova je značajka već dostupna za operativni sustav iOS, uskoro bi trebala stići za Android i druge platforme, piše Verge.