BITAN TEST

Ford otkriva 'vide' li autonomna vozila u mrklom mraku

15.04.2016 u 07:18

Bionic
Reading

Ljudskim vozačima je itekako potrebno dobro osvjetljenje ceste za vožnju, no što je s autonomnim vozilima? To su odlučili saznati u Fordu, vožnjom po stazi u mrklom mraku i bez ikakve rasvjete

Vozilo opremljeno LiDAR (Light Detection And Ranging) sustavima ne treba niti svjetlo dana niti svjetlosni snop ikakve vrste da bi 'vidio' u mraku te osigurao sigurnu vožnju. Većina sustava kojima su opremljena vozila za testove autonomne vožnje danas počivaju na optičkim senzorima, koji ne mogu uvijek dobro 'očitati' stanje ceste - posebno pri lošim vremenskim uvjetima. No, poput Googlea, u Fordu su se odlučili na korištenje LiDAR sustava kao primarnog osjetila za vozilo.

Riječ je o tehnologiji koja, pravilno integrirana, debelo premašuje ljudske mogućnosti percepcije u prometu. I dok LiDAR također može imati problema s težim vremenskim uvjetima (poput snijega i kiše), bez ikakvih problema 'vidi' u mrklom mraku:

Jim McBride iz Forda navodi kako se zahvaljujući korištenju LiDAR sustava njihova autonomna vozila ne moraju oslanjati na posebne optičke sklopove koji (tek) prate bijele linije na cesti. Zahvaljujući ovom sustavu, vozilo dobiva trodimenzionalnu sliku okruženja vozila, a za testne potrebe sustav je projicirao i analizirao 2,8 milijuna laserskih pulseva u sekundi.

Uspješno izveden test naravno ne znači kako će se u Fordu ostaviti svih drugih senzora koje koriste drugi proizvođači sa 'šapama' u svijetu autonomnih vozila, ali je posrijedi bitan korak za izvođenje regulativa vezanih uz autonomna vozila.

Štoviše, Ford najavljuje kako će njihovi novi Ford Fusion hibridi biti opremljeni najnovijom tehnologijom iz partnerske kompanije Velodyne koja razvija LiDAR sustave. Međutim, za razliku od testnog vozila, senzori u serijski proizvedenim modelima će biti mnogo manji, a imat će i bolji domet (od 200 metara).