nezaobilazan alat

Facebook nije oglasna ploča: Saznali smo u čemu najviše griješe domaći poduzetnici na najpopularnijoj mreži, a tu je i recept za bolji dojam

01.08.2021 u 17:04

Bionic
Reading

Komunikacija na Facebooku ne može se odvijati ad hoc i neplanirano, kaže stručnjakinja Martina Hećimović, digital account manager u Komunikacijskom laboratoriju, te za tportal otkriva što se nikako ne smije zanemariti u misiji uspješne poslovne prisutnosti na još uvijek najpopularnijoj mreži u Hrvata

Više od godinu dana pandemije uvjerilo nas je u to koliko su online alati neophodni za svaki biznis.

Društvene mreže nametnule su se kao nezaobilazne, a i oni koji ih dosad nisu ozbiljno shvaćali to si više ne mogu priuštiti.

Kako smo već pisali, u 2020. godini prvi put u povijesti čovječanstva preko 50 posto svjetskog stanovništva prisutno je na društvenim mrežama i aktivno ih koristi na dnevnoj bazi. Svjetske trendove prati i Hrvatska pa je tako najkorištenija društvena mreža Facebook, slijede YouTube i Instagram, komunikatori poput WhatsAppa i Facebook Messengera te najbrže rastuća videoplatforma TikTok.

No upravo na Facebooku mnogi vlasnici biznisa čine najveće greške.

O tome nam je više rekla stručnjakinja Martina Hećimović, digital account manager u Komunikacijskom laboratoriju.

'Što se Facebooka tiče, u Hrvatskoj se najviše griješi u ad hoc pristupu, komunicira se usput i ne poklanja se pažnja kvalitetnom sadržaju, već se Facebooku pristupa kao oglasnoj stranici', analizira Hećimović.

Kako ističe, svaka društvena mreža ima svoje prednosti i svoju publiku. Važno je da brendovi prilagođavaju sadržaj komunikacije kanalu kojim komuniciraju, ali i publici kojoj se obraćaju.

'Istu informaciju možemo provući kroz više društvenih mreža, ali za njezino uspješno prenošenje ključno je prilagoditi je pojedinoj društvenoj mreži. Podaci pokazuju da su među generacijom Z najpopularnije društvene mreže Tik tok i Snapchat', kaže Hećimović.

Stručnjakinja pri tome ističe tri glavne stvari za uspješan poslovni profil na Facebooku.

'Potrebno je imati kvalitetan sadržaj, znati kome se obraćate i koji vam je cilj. Svaka uspješna stranica na Facebooku ima strategiju koja ima definirano sve navedeno', detaljizira.

Govoreći o ulaganju u oglašavanje na Facebooku, kaže da ono ovisi o mnoštvu detalja i zapravo je vrlo teško generalizirati.

'Jedno je sigurno, ulaganje je neizbježno ako je ciljana publika prisutna na ovoj društvenoj mreži i ako želimo da naša poruka stigne do nje', kaže Hećimović.

Tri glavne stvari za uspješan poslovni profil na Facebooku

1. Kvalitetan sadržaj

2. Definirana publika

3. Definiran cilj

A što se tiče turizma, u koji su ovog ljeta uprte sve oči, Hećimović za kraj nudi savjet onima koji zarađuju kruh upravo u ovom sektoru.

'Preporučila bih da dobro odrede ciljeve i ciljnu skupinu te da se usmjere na pružanje kvalitetnog sadržaja, ali cijelu godinu, ne samo tijekom sezone. Također, da ne zaborave kako se radi o društvenim mrežama na koje ljudi dolaze po zabavu', zaključila je stručnjakinja.